20 augusti 2011, Tidig morgonfodring, hästvakt, pyssel inför "tävling" och kvällskurs :)


hejsan svejsan :)

Idag har varit allt annat än en lugn dag. Började med att kliva upp vid 06.15 för att dra på mig stallkläderna och möta Karin. Vi åkte ut ill Resebro och gav alla hästarna mat vi 07.00, och därefter skulle regntäcken, boots osv. på. Sen släppte vi ut allihopa, sopade och fixade hos Poppe, och vi var faktiskt klara med allthopa redan vid 09.00 :) Duktigt jobbat! Dock hände en inte alltför bra och rätt pinsam sak. Klantig som jag är råkade jag släppa ut en av hästarna som skulle vara utan grimma med grimma, och när jag kom på det så skulle jag bara försöka få tag på den och ta av grimman. Men gissa om någon självklart skulle passa på att leka med mig, och jag fick inte komma närmre än typ 1 m för då sprang den iväg. Efter en stunds "jagande" gav jag upp så han fick gå med grimma i alla fall, dumma häst! och klantig jag!
I alla fall, vid lite efter nio skjutsade Karin upp mig till stallet och där mockade jag åt Viktor, Pepsi och Doma. Idag var jag hästvakt åt "Svarta faran" då Maria varit på Möhippa :) när jag mockat tog jag in henne, för enligt henne var hon "klar" i hagen ;) och så fick hon en liten finputsning innan vi tog en promenix. Långa grytan gick vi typ, och hon skötte sig mycket bra och gick lydigt och snällt bakom mig :)
Tillbaka i stallet fodrade vi för att sedan ta lunch innan allt fix och trix inför morgondagens Pay and Jump började. Massor av skyltar satte vi upp, byggde bana med mera, hann vi med innan teorin på vår kvällskurs började. Idag fick vi titta när L8 red lite olika dressyrrörelser medan Cissi förklarade och berättade. Det var väldigt nyttigt och roligt att se från marken :)
Vid halv sju började vi göra iordning våra hästar för sista ridpasset på kursen :( Efteråt fikade vi och fixade iordning hästarna (Pepsi fick en mysdusch för att hon var både väldigt svettig och lerig!) innan mamma kom och hämtade mig vid 21.45 cirkus :)
Nu har jag ätit middag och fixat litemed startlistorna inför imorrn, håll tummarna för att det går bra och flyter på :)

Nu ska jag bara skriva ett kort inlägg om dagens ridpass innan jag slocknar!

Kram H

Doma på promenix :)

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: