19 augusti, Sovmorgon, bakning, kvällskurs och massa regn!


Hejsan :)

Sommarlovets sista sovmorgon utnyttjades maximalt ;) Vid ungefär halv tolv vaknade jag till liv, och då var det väldigt skönt att gå upp och känna sig helt utvilad :)
Jag åt lite frukost innan jag började redigera bilderna i det tidigare inlägget och när det var klart gick jag till ICA för att inhandla jordnötssmör, kokos och choklad. Sen bakades det för fullt, och jag gjorde snickersrutorna som ni fick receptet på! Dubbel sats blev det för det ska räcka både till alla oss glupska lördagsfikare och Pay and Jumpen på söndag ;) Förste provsmakare pappa gav dem högsta betyg, så vi får väl hoppas att de säljer bra :)
Vid halv tre ungefär begav jag mig till McDonalds för en utsökt lunch innan jag åkte vidare till stallet. Självklart började det ÖSREGNA precis när jag skulle åka, så jag var totalt dyngsur när jag kom fram efter den korta biten. Inte okej! Dessutom har det fortsatt så lite till och från under hela kvällen :(
I alla fall. När jag kom upp till stallet mockade jag innan vi tog in de blöta hästarna. Pepsi fick äta lite med pyjamas på innan jag försökte torka och borsta henne så gott det gick. Vid 17.30 började ju teorin på kvällskursen och då stod det tömkörning på schemat :D Det är kul det! Fast ganska så väldigt svårt.
Jag och Jane hade Viktor, och stundtals blev han faktiskt väldigt fin, i alla fall av vad jag kunde bedöma lite snett bakifrån ;) han trampade på bra med dom små bakbenen när man väl satte lite press på honom, men i slutet blev det jobbigt sa han. Hoppas att vi kan fortsätta med detta lite, för han behöver verkligen gå ner i vikt, stackars tjockisen. OCH sätta lite muskler. Jag undrar hur länge sedan det var någon som red honom på tygel...
När vi kört ett tag skyndade vi oss att göra iordning våra hästar till dagens dressyrpass, mer om det i nästa inlägg :)
Efteråt fick en trött Pepsi massage, vilket hon uppskattar mer och mer! Idag stod hon och supergäspade stundtals, hihi sötnos ♥ Börjar hitta lite mer hur jag ska göra och vart hon tycker det är skönt :) Sen fick hon även ett bad då hon blev väldans svettig efter lektionen.
Innan jag åkte hemåt hann vi även med lite trevligt fika och skratt :)

Nu sitter jag och skriver ut massor utav papper till Pay and Jumpen på söndag, och det blir riktigt bra tycker jag allt :) Hoppas att alla andra pållestollar håller med bara ;)

Imorrn är det fullt ös igen :) Börjar med att följa med Karin ut till Resebro vid 7.00 för morgonfodring och utsläpp. Därefter åker jag direkt till stallet för att gå med Doma en sväng, och sedan fixa massor inför på söndag. På kvällen blir det sista dagen på kvällskursen :( Jag vill att den ska vara VARJE dag, året runt och hela tiden! ;) hihi, nerå, men det är himlans kul! Imorrn blir det hoppning i alla fall, och det ser jag absolut fram emot :D

Kram H

Johanna tömkör Lillen lite innan sommaren :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

efter en utsökt lunch :P

hihi, du är kul!

2011-08-20 @ 23:39:02
URL: http://linneajohannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: