18 augusti 2011, Klinikdebut, massa fotografering och kvällskurs dag 2!


hejsvejs :)

idag har varit en mycket bra dag måste jag säga!
Började med att bli upphämtad utav Karin för att åka ut till Resebro och hämta Poppe. Jag borstade av och fixade honom medan karin mockade och packade in, och sen åkte vi vid tjugo i nio till Mantorp.
I Mantorp besökte vi Åsa Frykmans lilla privat klinik precis bredvid ATG-kliniken. Det var första gången faktiskt som jag var på en klinik, men det var väldigt intressant och verkligen en bra erfarenhet. Poppe skötte sig väldigt bra och besöket gick snabbt och smidigt. Han markerade lite på vänster fram, och var troligen lite överansträngd i bakknäna, men inget jätteallvarligt vad jag fattade det som så han fick åka hem med ordinationen galoppprogram varannan dag, vila varannan.
När vi lämnat av Poppe och transporten skjutsade Karin mig hem och så åt jag lunch och packade ihop lite grejer innan jag cyklade bort till pappa på en (punkad!) cykel. Pappa var hemma och skulle ändå upp till stallet så jag åkte med honom upp i våran nya bil :D En fyrhjulsdriven Subaru Legacy som ska vara en riktigt bra dragbil! Super!!
Uppe i stallet mockade jag och fixade lite innan det var dags för lite, eller ganska mycket fotografering :) Behöver ju endel nya, fina bilder till nya hemsidan så Maria fick vara modell (som vanligt nu för tiden ;) och så tog hon tre hästar på raken. En stor eloge till Maria som är så duktig! Alla hästarna var jättefina, så bilderna blev bra :D
Dessutom en puss på min systemkamera ♥ Bilderna kommer imorrn tror jag!
När vi var klara fodrade vi och så fick min lilla tjej komma in och äta medan jag också passade på att äta lite mellis i form av kalla Billys-pannnkakor med varm sylt, helt okej faktiskt :) Vid halv sex sen började ju vårat läger med teori, och idag var det som jag skrev idag sitsträning på lina! Jag och Amanda fick Vulfa (för att vi hade så långa ben, haha) tillsammans med Linda. Hon var väldigt lätt att longera och gick på bra, alltid skönt! När det var min tur att sitta upp gick det faktiskt väligt bra :D Det kändes lite svajigt och som att jag studsade rätt mycket, men fick en hel del beröm och stundtals så kändes det faktiskt riktigt bra :) Borde helt klart göras oftare! Det blir så lätt, i alla fall för mig, att man försöker fokusera på både sin egen sits och hur hästen går samtidigt och då blir ju inget av det riktigt bra, och man vet inte riktigt var man ska börja. På sitsträningen la vi ju bara vikt på sitsen, det behövs verkligen ibland! Så tummen upp till det :D
När vi var klara borstade vi av våra hästar och så fick Pepsi lite massage, vilket jag tror att hon faktiskt uppskattade :) Hon gäspade stooort under tiden, vilket ska vara ett bra tecken :D
Vid halv åtta ungefär red vi ett superroligt hoppass, och efteråt var det pyssel och fika. ååh vad jag gillar kvällskurser! :D
Nu ska jag ta och sova snart, för klockan är mycket. Men det känns skönt att veta att imorrn har jag sovmorgon typ så länge jag vill! Sista dock innan skolan börjar, vilket inte är speciellt roligt -.- Tur att jag bara har roliga saker att göra fram tills dess för då orkar jag gå upp ;)

Kram H

Oredigerad smakis från dagens photoshoot :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: