17 augusti 2011, Skrivare, födelsedagsfika och kvällsridkurs :)


hejsan :)

nu är jag ganska så nyligen hemkommen från stallet :) Det får bli ett kort inlägg för jag MÅSTE tvätta håret och sova snart!

Idag fick jag skjuts upp av snälla mamma vid nio då jag hade massor av grejer med från Ullared. Väl där packade jag upp dem och mockade åt Pepsi innan det var dags att vara skrivare åt Maria när hon dömde sina ridlägerbarns avslutnings-dressyrprogam. Väldigt duktiga måste jag säga att de var, himla söta! Och Maria med för den delen, speciellt för att hon lyckades få så jämna slutpoäng på alla :)
När vi var klara gick jag hem och åt lunch innan mormor kom på fika! En jättegod tårta/kaka som mamma gjort åt vi och så fick jag lite presenter :) 500 kr och en bodylotion närmare bestämt. Tack så mycket! :D
Funderar förresten på att göra en såndär tårtkaka till lördagsfikat på lördag, den var enkel att göra och god! :)

När vi ha de fikat och mormor åkt hem så cyklade jag tillbaka till stallet. Där borstade jag på min fina häst lite innan vi fodrade. När vi fodrat och plockat fram lite grejer fortsatte jag min borstning och lindade henne fin :) 
Vid 17.30 började kvällskursen som jag går i stallet tillsammans med EJA och några till :D Först hade vi teori och då fick vi titta på en väldigt bra film om ryttarens sits, och sen gjorde vi lite övningar för att bl.a. förbättra balans, styrka och smidighet som ryttare.
Vid sju red vi vår lektion, och den kan ni läsa mer om i nästa inlägg :) Efteråt fick Pepsi en dusch och så provade jag lite massage :) det gick sådär då hon var rätt otålig eftersom det alldeles strax var kvällsmatsdax! Men det ska jag helt klart fortsätta med och bli bättre på :D
Innan vi sen tillsammans cyklade hemåt mockade jag åt mina hästar och pratade lite med Cissi. Är förövrigt supertaggad till kursen imorrn, är så himla roligt! :)

Nu ska jag ta en dusch och sen sova, för imorrn kommer Karin vid 8.00 och hämtar mig och då bär det av med Poppe till Åsa Frykman i Mantorp. Önska oss lycka till och håll tummarna :)

Kram H

Ett par oredigerade bilder från barnens ridläger :)











Erkänn söta! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: