Sena kvällar

Hej och hå, vilken full-rulle-vecka! Tisdag, onsdag och torsdag har jag haft 2 hästar att ta hand om och motionera, och det innebär att jag kommit hem ännu senare än jag brukar och dessutom varit ännu tröttare än jag brukar ;) Kul har det varit dock, men att ha två egna hästar i full träning skulle jag nog inte orka med i längden. En räcker gott och väl för mig, men sen är det alltid kul och lärorikt att nån gång ibland sådär rida lite annat :) Nu när jag ridit Pepsi nästan varje dag i snart ett år så märker jag dock hur riktigt hemmakär jag har blivit, hon är verkligen världens bästa alla dagar i veckan ♥

Pepsi och jag tränade för Linda igår förresten, och det var både riktigt jobbigt och riktigt skoj! Prövade ett bett som jag inte använt på suuuuperlänge, och det funkade kalas :) Så skönt! Formen var stadig och bra från början, så efter lite uppmjukande av sidorna (jag rider henne alldeles för rak!) så fick vi börja med svårare grejer. Vi hann med både öppnor, slutor och bakdelsvändningar bl.a. Kul, men riktigt svårt också! I början funkade det inte alls, men så har vi ju inte gjort det på hundra år varken hon eller jag heller. Efter ett par försök och Lindas braiga vägledning fick vi ändå till det hyfsat! Pepsi blev dessutom supermjuk och fin i framförallt traven efter alla skolorna :D Högergaloppen är dock rätt klurig för tillfället, får henne inte riktigt så mjuk i bakbenen där som jag vill. Men Linda ska kanske sitta upp nästa gång och känna på den, och så hoppas jag få en tid för equiterapeut-Linda snart också så får vi se :)

Idag jobbade jag ju bara halvdag, tack och lov för gud vad trött jag var! Käkade lunch med mamma innan jag tog en sväng till stallet för att lunchfodra och ta med Pepsi och Helios upp till gräshagen. Åkte sen hem för att göra en massa saker som jag inte hunnit i veckan, så nu har jag kunnat pricka av en hel del :D Skönt! Åkte tillbaka till Pepsi sen på kvällen och skrittade ut barbacka i solnedgången. Myspys! Och jäklar ni vad hon blir rundare och rundare över ryggen äntligen, superskön att sitta på nu och då är hon inte för tjock på något sätt utan det är allt lite muskler som börjar sätta sig :D Hon kändes i alla fall också rätt trött idag, tror det var dels pga värmen och dels pga gårdagens träning, så blev nog rätt bra med en ordentlig skrittrunda.

Imorgon planerar jag att åka till NFK (grannklubben) och kika lite samt fota på deras lokala hopptävlingar :) Är ett gäng "kändisar" som ska vara med, så det ska bli riktigt kul att träffa lite folk! Skulle ha tävlat själv både lördag och söndag var planen, men då Pepsi fick metacam efter tandläkarbesöket så blir det ju tyvärr inget (14 dagars startkarens).

Nej hörni, nu blir det lite fredagsmys och en dusch innan sängen väntar :) Hoppas på en lika solig och fin dag
imorgon så att jag kan glida runt i shorts och linne, borde börja operation "bort med bondbrännan" nämligen ;)

Kram H

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: