Lång fredag!

Igår var det verkligen full rulle hela dagen, och jag hann inte sitta med varken mobil eller dator överhuvudtaget i stort sett. Men det var en himla bra dag också!

Började med att stiga upp en halvtimme tidigare för att åka ut till stallet, slänga till hästarna lite mat och sen ta med mig Pepsi och två andra upp till sommarhagen. Pepsi hade bråååååttom ;) Sen powerwalkade jag tillbaka för att ta bilen till jobbet. Så extremt skönt att bara jobba 4 timmar på fredagar ska ni veta! Hade massor att göra så tiden gick fort och vips satt jag i bilen påväg till stallet igen. Ett stopp på Ica för att köpa med mig en Gorbys hann jag med i farten.

I stallet sen så mockade och fixade jag innan det blev ett ridpass på Holly. Eva var där på förmiddagen när hon skulle skos, så mockning och mat åt henne var redan fixat. Snacka lyx!! Och till råga på det så gjorde Holly ett av sina bästa dressyrpass nånsin med mig på ryggen, superfin verkligen! Kul :D

Sen var det promenaddags igen! Hämtade Pepsi i sommarhagen där det nu hade släppts in lite nya hästar. Inga som Pepsi inte gått med tidigare, men det blev ganska livat då vissa av de högrangade inte gått ihop tidigare. Pepsi var dock bara överlycklig över att äntligen få vara med Moose, stallets 25-åriga travare som är kung i hagen ;) Hon hade sprungit och visat upp sig för honom hela tiden, och dessvärre är det ganska obesvarat :P Men han är schysst, för även om han inte besvarar hennes kärlek riktigt så är han är inte elak mot henne utan låter henne vara nära. Och det är hon såååå nöjd med. Och jag med, för är man lågrangad och dessutom kompis med kungen så hamnar man aldrig i några bråk. Så trots att en del av de andra pucklat på varandra rejält, så hade Pepsi inte en skråma när jag tog in henne. Och det har hon heller inte haft sedan jag köpte henne, peppar peppar!!! Eller okej, två skrapsår en gång, men det är det enda. Och då går hon i en stor flock med ganska många skarpa hästar. Men hon är smart hon, min lilla fegis ;)

Nåt som var mindre smart var dock att hon rullat sig i nån lerfläck i sommarhagen, och sen hade det ju regnat på det. Så att få rent henne var ungefär mission impossible! Fick nöja mig efter typ en timme med att hon var torr och ren där utrustningen skulle vara, så fick jag ta resten sen när jag kom tillbaka och hon hade torkat. Red en riktigt lugn runda och hon kändes alldeles lagom, lite småpigg med lydig :) Prövade ännu ett nytt bett som jag ska skriva mer om senare!

Jag snabbade mig sedan hem efter ridturen för att duscha och förbereda lite inför kvällen. Ett gäng himla bra tjejer kom nämligen över för grill-kväll, supertrevligt! Och som vanligt kunde vi inte sluta prata så det blev en lååång kväll ;) Men idag har jag inte mycket planer alls, utan ska bara njuta av att vara ledig. Har börjat dagen med sovmorgon, och senare blir det såklart stallet :D

Kram H

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte göra ett inlägg om vilka bett du rider på och vilka bett du skulle vilja prova? Och lite hur du tyckt dom funkat på Pepsi? :D

2014-05-31 @ 18:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: