Onsdag 12 mars

Fortfarande hemma och halvsjuk, inget roligt alls. Tror jag har lyckats dra på mig jorden brakförkylning, eller mansförkylning kanske ;) Och det som är så irriterande är att den går upp och ned hela tiden! Ena stunden känner jag mig så gott som frisk, och sen ett par timmar senare är jag helt igentäppt och kan knappt svälja för att halsen gör så ont. Hoppas i alla fall att jag piggnar till helt och kan jobba imorrn och fredag, håll tummarna :)

Dagarna har spenderats med soffhäng framför muppiga tv-program och datorn. Passade även på att ta tag i att säkerhetskopiera alla mina miljoners bilder till min externa hårddisk igår. Inte gjort sen i somras så det var ganska välbehövligt ;) Har även sorterat i alla bildmappar på datan, ordning och reda!

På eftermiddagarna har jag samlat ihop min energi och åkt ut till min lilla bästhäst ♥ Igår var första dagen på säkert två veckor som hon inte hade rullat sig, yeey! Däremot stod hon längst bort i den stora hagen, i sänkan där allt vatten har samlats. Dumt att stå på ställena det är torrt när man kan gå ner och bli superlerig om bena liksom, haha mupp! Tur att jag hade en morot i fickan så jag slapp klafsa ut i den lilla "sjön".

I måndags vilade hon välförtjänt efter att ha gått 7 dagar i sträck, varav en dag skrittur men ändå. Igår skulle jag jogga lite, så mycket jag orkade, på ridbanan var tanken. Hon brukar alltid gå bra dagen efter vila, men igår var hon sviiinpigg, stark och inte alls speciellt lösgjord till en början. Så brukar hon inte precis vara när vi rider dressyr på banan, men igår var det tydligen extra mycket spring i benen på knashästen! Vet inte om det faktum att jag prövade att plocka bort snokremmen hade med saken att göra, för helt plötsligt var bromsen inte alls effektiv. Blev i alla fall en genomkörare och mycket "sitsträning" för min del för att halvhalterna skulle fungera, så ordentligt jag orkade vill säga, och mot slutet så blev det betydligt bättre! Ska nog planera om lite så att jag trimmar ordentligt på banan någon mer dag snart, måste ju passa på att träna på att rida ur denna energin på ett bra sätt. Vill ju att hon ska vara så, men blir svårt när man inte är van. 

Nu ska jag fortsätta med att titta på diverse konstiga tv-program i väntan på att bästa mamma kommer med lunch-leverans från Paus ♥

Kram H

    Pepsi igår... Tur att hon är så hemskt söt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: