Kvällslongering

Longerade Pepsi som planerat ikväll, och hon var pigg och glad! Först gick det mest väldigt vilt till, men när hon sprungit av sig det värsta och jag kunde spänna in henne lite blev hon superfin :D 

Är egentligen inget jättefan av att longera, utan föredrar oftast att tömköra. Men jag tycker det är enklare att kolla av rörelsemönstret vid longering då jag oftast går ganska rakt bakom vid tömkörning. Så nån gånlite då och då longerar jag för att se så att hon rör sig lika i båda varven när hon måste hålla sin egen balans, att det inte är några konstigheter. Sen är det också bra för att hon måste hitta just som egen balans och bärighet, samt att det känns som ett bra komplement att hon får gå lite mer lösgörande, längre, lågt och runt för ryggens skull eftersom all annan träning just nu är mot samling. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: