Tidig stallmorgon blev det

Sovmorgon, pffft vad är det för trams?! Klockan 8 ringde mobilen och Lisa i stallet sa att Pepsi verkade lite orolig och inte hade ätit sin frukost. Igår var hon lite nervös hela dagen i och med att hon fick gå i fålla innan träningen för att inte bli megalerig, och sen åka iväg, och sen ny box till kvällen. Och Pepsi har alltid svårt med aptiten när hon är nervös/stressad, på tävling äter och dricker hon alltid dåligt. Hon är liksom ganska känslig psykiskt så, väldigt nöjd när hon har sina fasta rutiner. Så magkänslan sa att det inte var någon fara med henne, samtidigt som jag såklart var orolig för att det skulle vara kolikkänningar eller liknande, så jag åkte ut direkt och kollade till henne. Hon hade ätit upp det mesta av kvällsmaten, och en del av frukosten, men var lite "på tårna" och ville väldigt gärna ut i hagen. Ingen feber, normala tarmljud, normalt med skit i boxen, hade legat ner och druckit bra under natten. Så med största sannolikhet bara lite nervös, men det är inte så konstigt efter gårdagen och när hon står i nytt stall med ny boxgranne, lite fler folk som rör sig osv. Känns skönt, men lite jobbigt såklart. Hoppas och tror att det lägger sig så fort hon bott in sig lite mer :) 


Så nu är klockan lunch och jag har redan fått stallpysslet gjort och lite annat, det är ju inte helt fel det heller! Och inte är jag speciellt trött heller. Nu blir det lunch och sen lite semlor, mums! Har gått och tänkt på semlor hela veckan men inte fått tummen ur och köpt nån, haha. Ska försöka få in filmerna från träningen igår till datorn sen också :D Sen åker jag tillbaka till stallet för att pyssla om och skritta ut en tur på Pepsan, tror hon behöver röra på sig efter gårdagens tuffa jobb samtidigt som hon nog är trött psykiskt. Så en skrittur borde bli perfekt, kanske barbacka om jag vågar ;) Ikväll har vi stallmöte inför nästa helg, för nästa helg är det ju dags för en av årets bästa helger: Gothenburg horse show!! Snacka om att det ska shoppas och fyllas på med massor av inspiration och motivation! Gud vad jag längtar :)))

Kram H

        
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: