Dagens fyra ridpass

Idag har jag varit ledig, och man kan verkligen inte säga annat än att jag utnyttjat tiden väl :) Började med att åka ut till Klastorp, och där var Masken först ut. Vi tog en tur i skogen! Började med att skritta i mycket backar och på småstigar, och sen avslutade vi med att jobba lite i trav och galopp på en bredare stig fram och tillbaka. Masken var som vanligt pigg och framåt, men inte alls så stark som han har varit ibland. Han bjöd på fint och ville gärna springa på, men var ändå lyhörd när jag sa åt honom att vänta. Fin häst!
Näst ut var Leffe, och honom joggade jag barbacka en stund på ridbanan. Gjorde inget komplicerat, utan joggade som sagt mest runt honom i en låg och avslappnad form. Inget jobbigt liksom, utan lite mys :) Han skötte sig fint och var duktig!

När jag var klar hos Lindas hästar åkte jag hem för att hämta mamma, och så åkte vi in till stan för att käka lunch på Paus :) Alltid lika gott och mysigt! Vi passade även på att hämta ut min studentklänning som varit på uppläggning då den var för lång. Åh den är såå fin, ska ta kort nån dag och visa :)

Stall nummer två för dagen var Hageby. Hade inte Pepsi idag, så tiden hos henne bestod av en ordentlig rykt- och mysstund och sen finmockning. Mamma var snäll och kom och skjutsade mig vidare till Lilla H sen när jag var klar, och där väntade ytterliggare två pållar :)

Efter att stallet var klart och jag styrt med allt och lite till ungefär så blev Holly första hästen ut. Fick förövrigt reda på att hon faktiskt fyller 5 år idag, så grattis till henne! :D I alla fall så red vi ett pass på ridbanan i duggregnet, och hon kändes riktigt bra :) Framåt och positiv (y) Hade plockat fram lite bommar och sockerbitar och lagt som en liten serie som hon fick jobba på i båda varven. Bara rulla runt och träna på att hitta en jämn galopp och att komma rätt in. När hon väl förstod vad hon skulle göra gjorde hon det hela riktigt bra i båda varven! Märks att det allt finns en liten hoppehäst där inne ;)
När Holly var avskrittad och avborstad var det Dundees tur. Han fick en ordentlig, men ganska så kravlös, uteritt med mycket trav och galopp. Tror han var väldigt nöjd med det! Han sög på bra fram till handen utan att bli stark, och tyckte att det var lajbans att få galoppera och sträcka ut :) Några små minibrall drog han till med i farten, men som tur var inga större ;) Han är rolig han, den lilla (eller iofs ganska stora) busen!

Avslutade dagen med att kvällsfodra på Lilla H, och här hemma har jag varit duktig och pluggat lite för en gångs skull. Var liksom så illa tvungen eftersom vi har franskaprov imorrn bitti. Menmen, det ska nog gå bra! Brukar lösa sig ;)

Kram H

                      Hollan sist vi hoppade lite :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: