Dressyrträning för Cissi 13 mars 2012


Åh, idag var första gången för i år som vi kunde dressyrträna utomhus! :D :D

Idag körde vi ganska så stenhårt och kraven var högt ställda från början till slut. Hon tyckte överlag genom hela passet att det var aaaapjobbigt, vilket gjorde att det blev nästan precis lika jobbigt för mig att pusha henne haha! 

Vi började med mycket volter och lösgörande, att hon skulle acceptera, runda sig och gå undan ordentligt för innerskänkeln. Den där vänstersidan är inte att leka med, framförallt inte när vi inte ridit dressyr på jag vet inte hur länge? ;) Har mest blivit hopptävling varvat med skogsturer ju.

I alla fall så började vi sedan med en klurig övning där det var nya moment hela tiden som skulle förberedas och utföras. Det som ingick i övningen var tiometersvolter i trav, kortsidor i galopp, enkla byten och övergångar mellan mellantrav/skänkelvikning på diagonalen. Som ni förstår var det endel att hålla reda på, men tillslut tyckte jag att Pepsi gjorde det riktigt bra :D 

Kan säga att allt jobbet gjorde susen, för när jag i slutet travade några varv bara längs fyrkanten blev hon riktigt fin! Lösjord och härlig i sidorna och bar sig som aldrig förr typ :D När hon kommer igång och verkligen har fått jobba igenom hela kroppen höjer hon hela sig på ett helt annat sätt, så himla roligt! Det gör det verkligen värt jobbet när man känner resultatet efter :))

Tyvärr då så hann Emma aldrig fota, attans vi som var så snygga! :( 

Nä nu ska jag försöka få ihop mitt liv, går sådär måste jag säga. Vill så mycket, och allt vore sååå äckligt mycket lättare och roligare om man kunde få vara hästägare åt pluttis ♥ Galet vad det skulle äga! Tur i alla fall att jag har underbart snälla stallkamrater som ställer upp och orkar byta dagar med mig så att vi kan få komma iväg och tävla!! Ni är bäst! :)




Kommentarer
Postat av: sara

Om du vill bli fotat på den tävling eller behöver en häst skötare under dagen är det bara att du säger till :)

2012-03-14 @ 10:38:31
URL: http://sarakarlsssonss.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför kan du inte köpa pepsi ? svara gärna i ett inlägg :)

2012-03-16 @ 21:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: