Såhär löd mitt rim till Sharpman-tävlingen...

För det första vill jag säga att denna tävling är ju underbar,
att hålla koll på alla Sharpmans åtråvärda hästgrejer brukar nämligen vara svårt för tomtefar.
Bäst jag börjar rimma om jag ska ha en chans,
för jag vill otroligt gärna att min häst ska få glänsa i Sharpmans prylar från mule till svans.

Högst på min långa lista står Veredus skydd Olympus, både fram och bak.
Dom passar mig som har en ganska kräsen smak
Utseende och passform är genial,
tillverkaren har verkligen gjort flera kalasbra val!
Min häst viskade: ”Dessa vill jag ha så hemskt gärna.
Du säger jag är världens bästa, och då ska man väl också få klä sig som en stjärna?”

Med polyuretan, EVA-foam och neopren
ska de sitta som ”handen i handsken” på hästens ben.
Om detta stämmer är det ingen tvekan om saken,
med dessa på skulle vi kunna lägga om spaken
Högsta växeln i och vi skulle segla upp i topp,
med veredusskydd skulle det aldrig bli några stopp

Jag har aldrig haft några sådana, det har alltid varit en dröm.
Men alla som har dom rekommenderar dem varmt, och ger bara beröm.
Att jag skulle vinna min önskelista och hela denna tävling känns nästan omöjligt,
men hur mycket jag vill det är lika löjligt.
Därför skickar jag nu min lista till er,
bönar och ber,
hoppas att jag den 11 december sitter och ler.


Nu återstår bara att hålla tummarna! Imorrn presenteras vinnaren :)


Kommentarer
Postat av: Lena Löfgren

Haha :-) Snacka om superrim du fått ihop. Vinner du inte så blir jag mycket förvånad. Skönt att det "gick bra" häromdagen med flygturen från Pepsi och blåtiran var supersnygg ju ;-) Var nu rädd om dig och mys i snön med hästarna och tack igen för din fantastiska blogg :-) Kram Lena

Svar: Hihi, taack :D Haha, vi får väl hålla tummarna, det vore häftigt! Ja, det var skönt. Kunde gått sååå mycket värre med oss båda! Jo tack, nu börjar den bli gulgrönlila, fiiiint. Tusen tack för Dina värmande kommentarer, du är bäst! Massor av vinterkramar
// Hillevi

2012-12-10 @ 15:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: