you make me rise when I fall


hejsvejs :)

fredagen har varit en braig dag, saker och ting har inte riktigt blivit som jag tänkt mig men det har iaf löst sig bra :)

började med att vakna upp typ på nordpolen, baaaajs-snö!! den kan gå och dö, gärna NU! i alla fall så vare skola hela förmiddagen, helt okej att sluta 12 idag också! slängde i mig fem asaaagoda pannkisar innan vi drog upp till stallet. där så fick jag tyvärr reda på att C fått förhinder och inte kunde dressyrträna, så det blev att rida själv istället. tråkigt, men så kan det vara ibland! inte tråkigt att rida själv alltså, men synd att vi inte kunde träna för det hade jag verkligen sett fram emot. får kanske ta det i veckan som kommer istället helt enkelt :)

borstade iaf ett tag innan vi tog på oss grejerna och gick ut i snöovädret och upp till ridhuset. red lite dressyr och stundtals var hon riktigt fin, trots att vi hade hacket! lite bråk ibörjan eftersom den öppna sargdörren var sååååhär läskig, men efter lite övertalning så var det inga problem! lite jobbigt vare att ju längre vi red, och ju tröttare hon blev, ju tyngre och mera bakom kom hon, inte bra! men som sagt, stundtals när hon kom upp lite så vare super! :D  några riktigt bra skänkelvikningar fick vi till och ett och annat rent byte, min lilla bästhäst! nothing compares to you ♥

efter passet så mockade jag och pysslade litegrann, sen pratade vi lite med L8 innan det var dags för hemfärd. blir ingen loppa imorrn för det blev lite dubbelbokning så det blir på torsdag istället. men jag tänkte att lilla P skulle få komma ut och jogga litegranna på sjukhus på förmiddagen, och förhoppningsvis kanske A vill vara supersnäll och följa med och fota :D på eftermiddagen sen är det poppes tur och då har mamma lovat att gå med. det blir bra!

blev lite avtaggad inför söndag nu när det inte blev nån dressyrträning men förhoppningsvis löser det sig, bara jag rider! åååh, det kommer man aldrig undan :P haha. nä men jag ska skärpa mig, slappna av och bara rida som om det vore träning, då går det nog som på räls! håller en liten hemlig tumme för att vi kanske har chans att bli bästa träningstävlingsekipage, men det är högst osäkert! men hoppas såklart :)

det var nog allt (o)intressant jag hade att säga :)

kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: