Dressyrpass för Cissi, kvällskursen 19 augusti 2011


Idag så kändes hon inte riktigt lika pigg som de två första dagarna, men det berodde nog dels på att vi var i ridhuset och det tycker varken hon eller jag om särskillt mycket (dessutom var det apdammigt!) och dels så hade hon ju gått rätt så hårt två dagar i rad så hon kanske var lite trött i kroppen. Det är i alla fall jag kan jag tala om, massa träningsvärk i magen. Och den skyller jag Vulfa på ;) hihi!
Under uppvärmningen jobbade vi med att kunna reglera form och böjning väldigt mycket, och det tycker jag funkade jättebra faktiskt! Då var hon väldigt duktig och jag kom till inverkan bra :) Vi gick vidare till de olika skolorna samt skänkelvikning och fövänd galopp, men då var vi nog lite trötta båda två så det blev jobbigt! inte helt nöjd med känslan, då jag inte riktigt kan få henne att orka bära sig i den höga fina formen när vi jobbar med mer avancerade övningar så då blir hon gärna lite öppen eller slår sig fri. Vi jobbar på't :)!
Men ett par gånger då och då, då får vi till det riktigt bra :D

Summa kardemumma var hon som vanligt väldigt duktig häst som kämpade på bra, men nog var lite trött. Dock kommer antagligen tröttheten vara som bortblåst imorrn när det kommer upp hinder, haha ;)
Förresten tyckte Cissi att jag har börjat vrida om min ursopiga vänsterhand bättre nu, och ni anar inte hur skönt det känns! Jag har kämpat i flera år med att kunna rida med händerna rätt vinklade, och högerhanden blev ganska snabbt okej men vänsterhanden är verkligen min akilleshäl! Så absolut roligt att höra!

Inga bilder från dagen men ni kan få tre stycken roliga "utvecklingsbilder" :) Den översta är tagen för typ exakt två år sedan när jag precis börjat rida Pepsi, den mittersta för ett år sedan och den nedre är från i förrgår. Hmm, jag tror det har hänt lite med oss båda om man säger så! ;) Haha!
Ser ni vänsterhanden på översta bilden förresten? ;) Stiligt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: