all you need is love, but a little chocolate now and then doesn't hurt (:

hejsan svejsan :)

nu var det ett tag sen trots att det är lov men vet ni varför!? jo för att så fort jag har fått lite tid över har jag vart tvungen att knåpa lite på en hemkunskapsuppgift. det är typ aaasmycket man ska göra, men inte jättesvårt fast som sagt mkt så det tar tiid. men ändå hellre en uppgift som är lite "lättare" och tar tid än en svårare som inte är lika stor. tkr jag iaf :) jag är kanske halvvägs på uppgiften, har typ tre "moment" kvar men två av dem måste jag kolla upp lite i skolan på tisdag så dom kan jag inte göra.
iaf. igår gick dan enlir planerna; stallet och rida ut med E :) haha, den turen var lite annorlunda kan jag säga. allt gick jättebra och så och vi travade lite på en väg men sen när vi började skritta hemåt och kom till bäcken blev gunde jätterädd för en kvist!? han vägrade gå förbi och när emma tryckte på så tog han typ ett bocksprång samtidigt som han kasta sig åt sidan förbi grenen. emma flög och gunde satte av hemåt och där sitterjag som ett fån på en häst som laddar som sjutton för att sticka med. men jag såg att emma stod upp och skrattade lite så det var ingen fara med henne. jag visste inte vad jag skulle göra riktigt men emma ropa att jag skulle följa med gunde. så ao. egentligen hade jag inte mkt att välja på. hade jag suttit av hade pepsi dragit hem ensam med gunde så atog att det bara var att hänga på helt enkelt, men det hade jag ju inte gjort om emma inte var ok, bara så ni veet!
så ao. där kom två galna hästar rejsandes genom skogen varav en med ryttare och en utan. det måste ha sett för sjukt kul ut. väl framme vid stallet så höll domsom tur var på att ta in hästarna så cissi kunde fånga gunde.

herregud, det var nog en av dom tokigaste ridturerna jag vart med om. hihi. men kul vare och tack så mkt för sällskapet emma ;)

på eftermiddan sen så fota jag emma och johanna lite när dom dressyrträna (bilder under) och sen vare fika på stan med mamma. på kvällen vare mys med family och lite hemkunskap som gjordes.

idag så så äre lite ändrade planer. blir en heldag i stallet och sen svullkväll. skulle ju kanske ha träffat mammas jobbarkompis; ingers häst amelito men det blir imorrn istället. 

här är bilderna från igår ;) och så kmr lite söta bilder på Johanna och Lillen från när vi fota sist.
förlåt för att ridhusbilderna är typ suuuupersuuuuddiga men djag suger på att fota i ridhuset, sry!





kram och puss



Kommentarer
Postat av: Mary

haha ja, nu jävlar ska jag stå på mig ;) och tack hörrö :>

2010-03-01 @ 19:34:50
URL: http://marypoynter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: