Söndag 12/1

Tjäna!

Söndagkväll och inte riktigt lika muntert som fredag ;) Menmen, tror att en bra vecka väntar mig! Något jag ser fram mycket emot är onsdag då jag och Pepsi förhoppningsvis ska hoppträna för första gången på typ superlänge :D Spännande! Vet imorrn säkert om jag får plats eller inte, håll tummarna :)
Igår kom snön tillbaka hit till Norrköping igen, så mysigt! Jag har saknat den, även om jag inte saknat kylan. Men fördelarna som att det blir mycket ljusare och finare ute, man slipper all lera samt att Pepsi älskar att busa i snön och kan dessutom använda sitt grymma vintertäcke väger upp nackdelarna som kyla och broddning. I alla fall ett tag nu såhär i början, haha ;) 

Både idag och igår har Pepsi och jag varit ute och myst och busat i snön! Igår red vi en lite längre sväng längs med grusvägarna och genom det närmsta villaområdet. Pepsi har nu lärt sig de flesta vägarna i skogen och vet precis vart hon brukar få galoppera, hehe ;) Igår för första gången fick jag höra henne ge ifrån sig ett litet glädje-bus-pip samtidigt som hon flög upp och iväg innan jag ens han tänka galopp, haha! Får öva min balans varje dag numera kan jag tala om, men det bästa jag vet är att se mitt lilla bustroll så glad ♥
Idag red vi istället till ett fält i närheten och joggade lite där. Det gick undan! Pepsi blev lite för stark för att jag skulle kunna få ut någon vettig dressyr av det hela, och dessutom var tyvärr inte underlaget som jag hoppats. Marken under snön hade inte hunnit frysa något vidare så det blev lite tungt. Joggade bara en stund innan vi begav oss hemåt. Tog en längre sväng hem och travade av henne på grusvägarna. Superfin var hon då!! Sen att hon mitt i allt fick syn på en harv (eller nåt) som stod vid sidan av vägen (och alltid står där) och hoppade tio meter ut på åkern i full galopp trots att jag var beredd det är en annan femma det. Som jag brukar säga, min lilla knaaas! hahaha :D

Imorrn ska Pepsi få vilodag, även fast hon själv säkerligen inte tycker att hon behöver det ;) Men kroppen behöver lite återhämtning, och måndagar går alltid lite segt och då är det skönt att komma hem lite tidigare. Även fast jag aldrig gör det sen ändå, haha! Ska förbi Hööks imorrn på vägen från jobbet också, får jag inte glömma. Ska springa in och köpa lite blindbrodd. Men nu: Ponnyakuten :D

Kram H

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: