7 mars 2013

Fin dag idag, och det har inte minst det vackra vädret bidragit till! :) Jag är verkligen en riktig vädermänniska: Regn + kyla = ledsen Hillevi, Sol + värme = glad Hillevi ;)

Började dagen med att spendera hela en timme i skolan, och sen resten av dagen i stallet :) Mockade och fixade innan jag tog in Pepsi för mys och långrykt. Sedan tog vi båda lunch innan vi gjorde oss redo för en långtur, börjar nästan bli torsdagstradition nu ;) Från början var planen att rida programdelar i ridhuset, men dels så var det inte mycket tider lediga och dels så var det ju så fint väder. Ska troligen bli kallt nu igen, så det gäller att passa på att vara ute så mycket som möjligt känner jag :)
Pepsi och jag red i alla fall bort till grusvägarna (som jag "provridit" igår från Lilla H). I stort sett hela vägen dit var snö och istäckt, så jag blev nästan lite orolig att vägarna skulle vara hårda. Men tack vare att solen ligger på så bra där, så var de alldeles underbart perfekta :D Vi båda njöt av fast och sviktande mark under fötterna kan jag lova! I början var Pepsi lite spänd och "muppig" som hon oftast blir, haha. Hon är liksom pigg men blir ändå lite inåtvänd och vet inte riktigt hur hon ska göra :P När hon väl har kommit igång dock så går hon som tåget, och idag var inget undantag :))) Först ville hon gärna springa på och bara "virvla med benen", men jag fick henne efter lite jobb att hitta en bra takt och bärighet! Hon gjorde riktigt bra fattningar (vilket tyder på att bakbenen var med bra) och även övriga övergångar. Ett par fina skänkelvikningar fick vi också till, och överlag väldigt stadig och harmonisk form. Härlig känsla helt enkelt! Dock skulle jag vilja ta en bustur med ett gäng kompisar snart, så att hon verkligen taggar igång och får leka av sig och skaka loss lite ;) Känns som om hon behöver det, för hon blir alltid lite mer försiktig med sånt när vi är ensamma. Hoppas hoppas att vädret håller sig fint så vi kan få till det i nästa vecka!
Skrittjobbade i alla fall mycket på hemvägen, vilket är väldigt nyttigt för oss, och sen fick hon en lååång och mysig avskrittning där hon fick gå lite som hon ville ;) Hon utnyttjade tillfället och ville gärna gå lite off road, haha. Lunkade på och hade inte alls speciellt bråttom hem, och det är ju alltid trevligt för då kan de inte tycka att turen var helt fel direkt :)

Hemma i stallet sen fick hon på sig BoT-täcket och tunna utetäcket för att gå ut i hagen en sväng. Under tiden pysslade jag iordning alla våra grejer och senare vankades även stallvärdsjobb :) Som vanligt gick tiden fort! Innan det blev hemfärd och pizza kvällspussade jag lite på min fina såklart. Taggar tävling igen på söndag!! :D

Kram H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: