Utvärdering tävlingsplats, NFK



Framridning
Framridningen var på deras stoooora fina gräsbana. Det var en hel massa hästar och ponnysar där, blandat med allt i från storhästar till små A-ponnysar. Rörigt kan tänkas, men det fungerade väldigt bra :) Gillar verkligen deras gräsbana, en sån vill jag också haaaa ;) 

Servering/cafeteria
Såg inte till någon cafeteria, den var inte där ute där den brukar vara på deras lokala hopningar i alla fall. Kanske var den på läktaren i ridhuset? Ingen aning faktiskt så har inte så mycket att säga om den ;)

Tävlingsbana
Förklassen gick ute och de har sandbana. Bra uppbyggd bana med små dressyrstaket och tydliga bokstäver. Lite djupt var underlaget på några ställen, men överlag helt ok! Inte lerigt och inte dammigt, skönt :)
DM-klassen gick i ridhus och där bytte de ju samtidigt som vi till samma underlag som vi, alltså fibersand :D Kalasbra fungerade det även hos dem, så underlaget där får full pott (y) Nackdelen med deras ridhus är att publiken står i en smal, smal gång och tittar istället för på läktare, och där blir det fullsmockat.

Funktionärer
Lite rörigt var det med speakern, resultaten kom ibland lite sent och en hel del namn uttalades väldigt konstigt :P Annars såg jag inte till så många funkisar, som jag skrev förra helgen så är det ju inte så mycket vid dressyr :) 

Priser
I förklassen vann vi en svart fodrad grimma, bra pris för att komma delad 4:a tycker jag :D NFK's plaketter är fina också, Pepsi har flera stycken :)
I DM-klassen fick vi en liten påse med "body butter", en ansiktsmask och typ två parfymprover (?). Det tyckte jag inte riktigt höll den klassen som önskats. Personligen tycker jag det är roligast om hederspriserna är hästrelaterade, men det kanske bara är jag ;)
Laget vann en rejäl foderhink från Krafft med morötter och en krafft-höpåse i. Det priset var ju roligare än det individuella, fast vi hade ju så klart hoppats på typ täcken eller schabrak eftersom vi faktiskt blev distriksmästare :)
Rosetterna, plaketterna och medaljerna i DM som är från ÖRF dock är ju himla fina, speciellt årets jubileumsplaketter! Sjukt snygga, och nu har Pepsi hela 3 stycken :D

Allmänt
Ett minus får de för att de inte använde Equipe Online, det borde alla göra tycker jag, för det är himla smidigt och bra! I övrigt en bra tävling, som vanligt ;) Har varit nere på NFK ungefär tusen gånger haha :P Deras gräsbana är verkligen en tillgång, och extra plus för nya ridhusunderlaget också! Det är överlag en trevlig anläggning och ett ställe jag rekommenderar :) Smidigt att det är så nära för oss också, var t.om. några som gick ner med sina hästar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: