Den något halvgalna fredagkvällen

Ja hörreni, i fredags blev det ju inte mycket sagt här och det för att det blev en minst sagt lite muppig kväll som tog krafterna helt och hållet på mig.

Det hela började under eftermiddagen. Jag visste att jag skulle få bråttom, eftersom vi slutade kl. 16 och jag skulle hinna rida, packa inför tävlingen, göra Pepsi tävlingsfin plus allt det vanliga. Och jag som inte är speciellt snabb med sådant, ja vid halv nio hade jag hoppats på att vara klar senast :P
När jag plockat in Pepsi från hagen och skulle borsta och göra iordning för ridturen märkte jag dock att hon fått en rätt rejäl spark strax nedanför ena bakknät :( Hon var öm och svullen när man rörde, men markerade ingenting när jag sprang med henne. Så efter att ha gjort rent så gott det gick samt kylt, så sadlade jag på och kände hur det kändes när jag satt på. Usch, var både arg, ledsen, deppig, rädd och allmänt nere. Vill inte att min fina ska ha ont ju :((
Hade tänkt rida en rätt lång kvällstur, bort till grusvägarna och leka lite dressyr där. Men efter det som hänt så tänkte jag mest att jag styr däråt, men vänder om det inte känns bra. Jag kände inget konstigt alls i skritten så jag provade att trava, och inget där heller :D Lycka!! Fortsatte bort mot grusvägarna och följde planen. Där borta var hon först lite spänd (har aldrig ridit dit bort ensam) men när hon hon släppte det och började andas, då var hon såååå sjukt jäääävla fin :)))) Det är absolut ingen överdrift att säga att jag aldrig någonsin suttit på henne när hon varit såååå underbart galet fin :D Det som vi på träning varit så nära att snudda vid de senaste gånger, det bara fanns där och hon var så himla glad och energisk! Snacka om att hon helomvände hela mig, helt lyrisk red vi hemåt och taggade inför morgondagens tävling!! Lätt att jag ska rida dit bort ensam oftare :)))

Wiiiiiie vad härlig hon var och vad glad jag blev!

När vi kom tillbaka till stallet var det baddags, och jag var ungefär en time efter i min tidsplan. Eftersom klockan redan var åtta fick hon stå och äta ur sin höpåse samtidigt som jag badade och pyssalde om henne i alla fall, nöjd tjej! ;) Plockade ner det sista och vid halv tio kom jag därifrån, efter lite strul med nyckeln. Heeelt slut, men galet tagggad!

Bilder från turen och grusvägarna :)








Kommentarer
Postat av: sara

när kommer bilderna upp på ditt nya dressyr träns

Svar: Snart :)
// Hillevi

2012-09-10 @ 16:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: