Clinic med Micke Carlstedt 21 februari 2012


Igårkväll var det alltså dags för den efterlängtade clinicen :) Micke Carlstedt var den hemliga gästen, och jag tyckte att han höll en jättebra grundläggande clinic för alla lektionsryttare som var där och kikade!

Jag och Amanda var först ut, och tanken var att med oss som visningsexemplar skulle han gå igenom mycket grundläggande och basic. Det var framförallt markarbete med andra ord som gällde för vår del, men lite småhoppning på slutet blev det också :)
Markarbete har aldrig varit min och Pepsis starka sida, nej då var hon lite off och inte riktigt vaken. Tror att hon tycker att pluttehinder och bommar är liksom för enkelt för henne, ordentliga hinder ska det vara annars är det inget kul ;) Haha, naevars men hon blir lätt så att om något är för lätt för hennes smak så engagerar hon sig inte speciellt ordentligt. Sen att jag har problem med att sitta och rida mer dressyrinriktat i hoppsadel, det är något som tål att jobbas på. Blir lätt lite för framåtlutad och ihopkurad. Men alltså väldigt bra för VÅR del att få ha mest markarbete, då vi båda behöver träna mer på det helt enkelt :)
När vi sedan gick på en linje och en liten kombination så taggade hon till alldeles lagom ordentligt och hoppade super när hon kom igång :D Hittade ett härligt flyt och bra lägen, och hon fick gå på i sin lite större favoritgalopp vilket gjorde att hon hoppade riktigt bra tycker jag allt :) Dessutom tyckte Micke att hon hade en liksom naturligt väldigt bra galopp! Kul att höra såklart, min finis! ♥ 

Jag och Pepsi tackar i alla fall så jättemycket för att vi fick vara med, det var jätteroligt och lärorikt! (och lite pinsamt såklart att halva stallet ska sitta och granska, men helt klart värt det! ;) ) 

Pepsi får en fet guldstjärna för att hon var så dutti och skötte sig så bra :)))

Lina var urgullig och knäppte lite bilder, dock hade jag glömt ändra inställningarna på kameran klantig som jag är! Men ett par lyckades hon få till riktigt bra ändå, TUSEN TACK!! :D


















Kommentarer
Postat av: Lina

De vart ju inte hur dåliga som hälst enligt mig i alla fall :)

2012-02-22 @ 22:12:35
URL: http://shetttisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: