follow the lights on the road


hejsansvejsan :)

dagen har som vanligt varit helt ok. började med en underbar sovmorgon då och sen vare matte först. grafer och funktioner är allt lite klurigt tycker jag men det löser sig nog :) är liksom alltid lite tveksam i början när man börjar med nåt nytt men sen brukar det sätta sig som en smäck, iaf när det gäller matten ;)
på naturen så vare en massa kemi, dock rätt lätt och det är jag glad att jag tycker! när vi hade johan i åttan var kemi mitt hatämne, inte för att johan är dålig, utan för att det var så svååårt ;) så en tumme upp för att det än så länge är mycket lättare!
sist av allt stod svenska i Cais fort på schemat och det var en blandlektion av massa bajstråkig ordkunskap och lite improvisationsträning. imorrn ska alla hålla ett föredrag på 2-3 min om valfri sak, och jag suuuuger på att prata inför klassen. inte kul! menmen, jag ska iaf yra lite om chokladfondue-setet som jag fick av J i julisklapp! håll era tummar för att jag inte ska bli röööd som en tomat i ansiktet för det är bland det värsta jag vet! ;)

tog spårisen till söder tull för att sedan byta till 119 och åka hem för att hämta mitt id-kort som jag hade glömt. skulle ju på synundersökning inför körkortsgrejjen och då var man tydligen tvungen att ha det. sprang iaf snaaabt från busshållplatsen hem och sen snabbt tillbaka för att hinna med samma buss när den hade vänt. och jag lyckades, trot eller ej, med god marginal! :D duktigt gjort faktiskt tycker jag, speciellt när kondisen ligger så lågt den nånsin kan ligga.

gjorde iaf syntestet och det resulterade i 1,2 på båda ögonen, vilket tydligen var riktigt bra. 1,0 var bra syn, men man behövde bara 0,5 för att få köra bil utan glasögon.  så, god marginal även här alltså! :)

kom upp till stallet vid fem, kvart över kanske, och möttes av en supersöt häst som låg och sov ;) hon hade inte gått nåt eller så på fm utan var tydligen bara lite pömsig ;) försenad trötthet från i söndags kanske? hah, skulle inte förvåna mig isåfall så som hon höll på ;) gullunge ♥ 

förresten så jobbar vi på galoppombytena och det går framåt fort! nu förstår hon faktiskt vad jag menar, oftast, och då har vi bara tränat påre cirkus 2-3 ggr! hon tycker dessutom att det är superkul och jag tror hon är lite stolt att hon kan nu ;) så fort jag lägger om skänkeln så leker hon typ tarzan, haha ;D

nehe, nu så måste jag borsta tänderna och hoppa i sängen! imorrn har vi ju tyvärr ingen 2 timmars lång sovmorgon :(

kram

trött hest :) hihi, det ser ut som om hon har världens längsta huvud och världens längsta öron, men hon är lika söt för det ;D ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: