hold on and reach for the sun...


hejhej :)

dag två i skolan avklarad nu då och det känns bra! en dag närmare sportlovet :) jag och A började dagen med att få skjuts av pappa till skolan, niiice! svenska stod först på schemat och "prata inför andra" är väl inte min starka sida direkt ;) ordkunskap finns också på min bör-träna-lite-mer-på-lista, iallafall enligt Cai som tycker att jag ska variera ordvalet mera när jag skriver. menmen, antar att det är bra att göra lite ordkunskap dårå :) på hagatimmen vare chill i datasalen som gällde och sen vare dags för naturkunskap, kemi idag. det var faktiskt typ tusen gånger enklare än jag trott och hon sa att det var det svåraste inom atomer och sånt som vi skulle göra så det känns bra! kemi är verkligen inte min starka sida, men jämfört med kemin vi hade i åttan med johan var det här näst intill barnlek. men, nu ska jag inte ta det för bra. det blir ju antagligen svårare sen ;)

efter lunchen så vare första engelskalektionen sen lovet (som förövrigt känns sååå långt borta) och självklart började vi med en rivstart! ett gammalt nationellt prov som kunde vara typ lite betygsavgörande. inte okej, då det gick typ åt helvete, inte riktigt men nästan ;) men antar att det inte är mycket att göra åt. hopefully ett VG i slutbetyg i engelska A iallafall :) det kommer bli jobbigt om jag väljer engelska C sen känner jag!

efter avsluta skoldag tog A och jag spåris och hade en trevlig tur med Ida och Lisa :) uppe i stallet var det mesta som vanligt, förutom att "nya ridlärarn" kom ;) haha, var ju dock inte Martin Stenmark utan en tjej som heter Nathalie och hon verkar snäll och trevlig och så :) det blir nog kanoners! hann även idag borsta en hel timme på världens finaste som mest stod och åt halmpellets hela tiden ;) men hon tyckte nog att det var lite skönt iallfall, hoppas jag!


känner att dethär blev ett mycket intressant inlägg, precis som alla andra. haha. men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva när det enda jag gör liksom är att vara i skolan och stallet. menmen, ni får väl klaga så att jag kan ändra antar jag :) fast hästarna kommer ni aldrig bli av med, de finns alltid i mina inlägg och så kommer det alltid att vara! that's it :) men jag tänkte att jag, med start imorrn, kanske ska försöka skriva lite annorlunda. inte lika långt kanske, haha ;)

nahe, nu ska jag ta och sova tänkte jag om jag ska orka upp imorrn också. då äre både spanska och samhäll som står på schemat så det gäller att vara utvilad liksom ;)

dagens hiss:
o
nsdags-pizzan :)
dagens diss: mera snö -.-


kram

jag vill hoppa nuuuu :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: