19 maj 2014

Har varit regnigt hela dagen här i Norrköping, men för en gångs skull så vände det typ precis när jag slutade jobbet :D Dock jobbade jag ju ute i regnet större delen av dagen, men huvudsaken är att det är fint när man sen blir ledig och ska ut till stallet :)

Emma hade i alla fall varit snäll och plockat med Pepsi upp till en liten sommarhage som vi har bredvid det stora betet. Vi har dom där ett par timmar typ varannan dag för att vänja dom vid gräset, men då det är ca 10 minuters promenad enkel väg och man alltså måste gå ca 40 minuter totalt är det lite svårt att få till det ibland på vardagarna. Men Emma var där på dagen och så kunde jag plocka in Pepsi och hennes häst Helios när jag kom, perfekt (y)

I alla fall, Pepsi hade rullat sig ordentligt så det tog en stund att få henne någolunda ren. Red sen ett ganska kort pass på banan i det bettlösa tränset, och det gick minst sagt över förväntan :D Pepsi skötte sig så bra och blev inte alls tung i handen utan alldeles lagom. Lite låg, men för ett enkelt joggingpass så var det bara bra! Traven var bäst, galoppen lite svårare. Men som sagt, fullt godkänt och både styrningen och bromsen funkade kanoners ;) Upptäckte dock efteråt att hon fått ett skavsår av repgrimman på tränset då det är så stelt, så imorrn ska jag lämna tillbaka det till min snälla kompis på jobbet som lånade ut det och så ska vi pröva med bett igen. Blir ett bett jag aldrig prövat tidigare dessutom, spännande!

Efter ridpasset skrittade vi i alla fall av längs med grusvägen och senare blev det en ordentlig putsning med ryktborsten innan vi avslutade kvällen med att beta det riktigt härligt saftiga gröngräset i dikeskanten. Överlycklig Pepsi! Och inte långt kvar till betessläpp nu, blir härligt för de små djuren ♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: