Monday

Dagens underbart varma och emellanåt soliga väder har verkligen gjort denna måndagen till en ovanligt bra måndag! Som grädde på moset har jag fr.o.m. idag och två veckor framöver en superduktig tjej som praoelev på jobbet, vilket gör att jag får både sällskap och hjälp om dagarna. Hur trevligt och bra som helst! :D 

Efter dagens jobb åkte jag vidare till min egen lilla skitunge ;) Till min lycka hade hon ätit och druckit duktigt både under natten och morgonen, skönt! Mockade och halmade innan jag hämtade in henne för att borsta av det värsta innan vi tog oss en liten mysig kvällspromenad i solnedgången :) Pigg och glad Pepsi! Längtar verkligen till att rida ett pass på banan imorgon och känna på henne, framförallt sen träningen i lördags.
Efter vår lilla pw fick hon avspolat resten av leran och sen gå in och äta sin eftermiddagsmat medan jag packade höpåsarna och gjorde iordning hinkar. Avslutade stallkvällen med en ordentlig rykt, och lite morötter och gos i boxen ♥ Detta klarade jag av att hinna med, utan att stressa, på dryga 3 timmar. Ovanligt snabbt jobbat för att vara mig, hehe :P

Dagens sista mission var valberedningsmöte uppe på Hageby. Började verkligen brinna i knutarna där, men med lite tur fick vi till det så nu är allt klart till årsmötet i helgen och jag kan i princip tacka för mig. Super! 

Nu tar jag kväller tänkte jag. Ska fixa lite på datorn och sen släcka lampan.

Gonatt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: