Catch up

Tjo på er!! 

Känns sjukt B att alltid börja med att "jag har haft så mycket att göra i veckan så att uppdateringen fått lida, men nu ska jag skärpa mig" haha. The typical bloggare! Men det är tyvärr den bittra sanningen, och det vet ni ju att det brukar vara vid dethär laget ;) Så nog om det! Nu är det helg, jag är leeedig och jag är HÄR :D

Tänkte försöka fatta mig lite kort om vad som hänt sen sist...

- Trots snökaos och skitväder har Pepsi och jag (självklart) följt vårt veckoschema till punkt och pricka :) I tisdags och igår trimmade vi lite i ridhuset och försökte hitta tillbaka till förra fredagens träning. Jobbat med skrittövningarna och tycker redan jag känner stor skillnad, härligt! Ridit lite delar ur LA:1, och det mesta sitter :D Lite finslip på skänkelvikningar och halter bara, sen så! I onsdags hopptränade vi för Wanja igen. Under framridningen var Pepsi loj och inte alls med på noterna, vet inte riktigt vad det var men hon var inte på humör. När hon väl fick börja hoppa sen så släppte det i alla fall och hon kändes mycket bättre! Roliga övningar var det och Pepsi gjorde allt så duktigt, inklusive lite busigheter såklart ;) Jobbar vidare med att hon ska komma fram lite mer till handen och inte "knäppa av" i nacken i anridningarna. Idag och i torsdags har vi varit ute i snön och busat med härligt sällskap! Pepsi var ungefär lika tokig båda turerna, mer i luften än på marken ;) Sötisen ♥

- Ni som följer mig på Instagram (@hillevihassler) såg kanske att jag fått ett mejl från PS of Sweden med en leveransavisering :D Tjoooho vad jag är nyfiken på det paketet! Ser veeerkligen fram emot att få hem det och pröva innehållet på min kära häst :)))

- I måndags var jag uppe på ridskolan och hade lite lektioner. Kul! Var två lite mer rutinerade grupper, dressyrlektioner bägge två. Fokus var ryttarens sits och lite övergångar, och det gick så bra så! Framförallt var det roligt att ha en vuxengrupp, man får oftast lite "mer tillbaka" då. På tisdagen sen var jag uppe för att lämna stallnyckeln jag lånat på måndagen då jag hade stängningen, och hade turen att träffa på både Emma och Amanda :))) Alltid lika mysigt och trevligt att träffa sina goa bästisar ♥

- Jobbet rullar på och det har varit en tuff vecka med all snö som fallit. En av mina arbetsuppgifter är nämligen att ploga och skotta anläggningen, puuha! Men fick beröm för att jag skött snöröjningen bra i alla fall, så det var skönt! Har ridit alla dagar på jobbet denna vecka oxå, skoj :)

- I torsdags hann jag med att rida Holly en sväng borta i ridhuset. Hon fick för sig att en springa vid dörren var livsfarllig, och när hon får för sig nåt så märks det att hon är ett sto kan jag säga. Hon är väääärldens snällaste unghäst, men bestämmer hon sig för att nåt är läskigt och blir spänd. Ja då stänger hon av allt och blir som helt paralyserad, sååå envis!! Efter mycket om och men, och flera tålamodsprövningar så gav hon till slut med sig i alla fall. Sista tio minuterna blev hon jättefin, när hon började andas och lyssna lite på vad jag hade att säga ;) Knäppa lilla häst, som har så lätt för sig men krånglar till det genom att trotsa :P


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: