Onsdag 30 oktober

Morsning korsning!

Som vanligt rullar det på, och det rullar riktigt fort ibland. Har dessutom lyckats gå och bli förkyld, och om mornarna så märks det att det tar extra energi. När klockan ringer är jag sådär lagom avis på pappa och lillebror som är lediga hela veckan. Börjar kännas också att jag inte fick/tog nån ledighet i somras. Men men, när jag väl kommit iväg och fått lite frukost i mig så kommer jag igång :) Inte så långt kvar till jul nu heller, och i helgen så ska vi upp till Stockholm en sväng och bara mysa, gå på bio, bo på hotell och äta på restaurang. Då ska det samlas energi :) 

I alla fall! I helgen hade jag en riktig fixar-helg i stallet. Jag storstädade vår lilla sadelkammare och foderkammare samt smörjde all utrustning. Och sen klippte jag Pepsi och badade hennes svans. Och så red jag en del också såklart, och sov ;) 

I måndags vilade Pepsi och igår var vi ute på första riktiga mörkerturen, tillsammans med Moa och Moose :) Pannlampor och reflexer var på, och för min del ävensäkerhetsvästen ;) Jag väntade mig att Pepsi skulle vara pigg, men inte SÅ pigg som hon var knasbollan :D Jisses! I början var hon lugn men jag märkte på henne att hon var på sitt luriga och extremt taggade  humör ;) I galoppen så gick det mer uppåt än framåt, men bara mest små glädjeskutt. Ända tills vi red bort och vände på ett ställe, då för första gången sedan hon blev frisk så brast det och hon hoppade rakt upp i luften med ostbågerygg så att jag landade på halsen och höll på att tappa både balans, pannlampa och ridspö haha! En rejäl till sen när vi travade av kom det, men då var jag mer beredd ;) Bästaste bushästen, jag har saknat den glädje och energi som hon utstrålar när hon är på sitt bästa bushumör ❤️ Log hela vägen hem, min lilla glädjespridare :')

Idag ska vi åka in en sväng till ridhuset igen och trimma lite :D Taggad!

Kram H




Kommentarer
Postat av: Lena Löfgren

Vad har hänt? Saknar bloggen i massor ju :-) Kram

Svar: Den dumma tidsbristen :( Kram!
// Hillevi

2013-11-11 @ 12:18:36
Postat av: Anonym

Ny presentation skulle kanske behövas :)

Svar: Det har du rätt i, får fixa till det när jag får tid! :)
// Hillevi

2013-11-11 @ 20:46:00
Postat av: Emily

Jag vill ha uppdateringar! :D

Svar: Coming up! :D
// Hillevi

2013-11-14 @ 19:55:48
URL: http://etelfer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: