Dagens ridpass x 2

Idag är det torsdag och det innebär att jag inte bara hunnit med att rida Pepsi, utan Hollan också :) Började med Holly och idag var det verkligen inte vår dag! Jag tänkte ta en lugn och mysig uteritt då jag kände mig rätt så trött och seg efter lunchen, men det tyckte inte Holly var någon rolig idé. Hon var riktigt pigg, och då blir hon så himla svår att få avslappnad. Hon blir istället spänd som en stålfjäder och blockerar mig totalt. Varken broms eller gas funkar ungefär. Och det där är jag trött på så därför fick hon jobba ordentligt! Red lite fram och tillbaka på lite olika vägar och bara fokuserade på att hon skulle vara lydig och avslappnad. Lättare sagt än gjort, men när hon väl skärpte sig och la energin på rätt sak ett par gånger så blev hon superfin! Tre sekunder senare hoppade hon dock iväg för rtt superläskigt litet löv. Och så höll hela turen på ungefär. Men men, man kan inte ha bra dagar jämt och hon har faktiskt inte varit så spänd som hon var idag på länge.

Pepsi fick en lite kravlös uteritt och hon var snarare åt det lite tröttare hållet, eller i alla fall innan hon kom igång ;) Hon är så trevlig och positiv att rida för tillfället, helt underbar! Det som saknas är kondis och styrka bara, men det kommer. Så fort jag tar tyglarna är hon på gång, och framförallt efter första galoppen. Då vet hon vad som gäller! Att leka runt lite med galoppombyten hit och dit tycker hon är superskojigt, för då kan man passa på att ge matte en knuff i rumpan samtidigt ;) Vi red bort till våra favorit galoppbackar och busade lite, fast ändå kontrollerat. Jag försökte tänka på min lätta sits och att komma till inverkan i den, och det kändes rätt okej. Behövs tränas mer på! Härlig tur i alla fall och imorrn tänkte jag nog tömköra henne en sväng så hon får vila från sadkarna helt och inte får träningsvärk. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: