Måndag=vilodag

Det är visst inte meningen att jag ska rida på måndagar. I vanliga fall brukar Pepsi alltid vila på måndagar. Eftersom jag har mycket tid på helgerna så får hon gå ganska hårt då, och då passar det bra med vilodag på måndagar. Plus att man alltid är lite seg och trött på måndagar, så då är det skönt att komma hem lite tidigare.

I alla fall så hade jag dock planerat att rida ett markarbetspass med dressyrinriktning på banan idag, då det passar bättre med vila på onsdag när jag ska ha lite lektioner på ridskolan. Men det gick inte för sig! Pepsi hade nämligen lyckats dra till sin ena sko på nåt lustigt sätt och trampat på sidokappan. Som tur var precis i utkanten av hoven, så tror inte att det är nån fara. Fick lite råd och så av Lisa, tur att jag har såna duktiga, erfarna och snälla stallkompisar :D Pepsi fick i alla fall vila idag för säkerhets skull, och imorrn går hon i en torr fålla (så att hon inte trampar till skon ännu mer och skadar sig) tills hovslagaren kommer och fixar till det. Tur att han kunde komma så snabbt ändå!

Tråkigt när man har planerat att rida och så ju, hatar när det "kommer saker i vägen" för mina planer. Men men, glad att det inte var allvarligare än vad det var i alla fall :) Pepsi fick lite extra rykt och morötter, så blir det ridning på en antagligen halvgalen pålle imorrn då jag dessutom bara skrittade i söndags (morse) ju ;) Spännande!

       
 

Kommentarer
Postat av: Michaela

Ska du ha min lektion? :)

Svar: Hade varit kul men tyvärr inte, ska ha ettan och tvåan :)
// Hillevi

2013-11-19 @ 15:10:02
Postat av: Lisa

Skönt att hovslagaren kom så snabbt och TACK för dom fina orden om mig, glad jag blev :-)

Svar: Ja verkligen!!Sant ju :-D <3
// Hillevi

2013-11-20 @ 12:37:39
URL: http://lisashast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: