Tisdagen den 30 april

Nu är april över och då hoppas jag att även aprilvädret är det! Idag har det blåst storm, varit supersoligt och regnat om vart annat. Hoppas det var slutklämmen ;)

Som ni såg så var det Pepsi-dag idag, wiiho! Eftersom det är tävling (regional debut och grejer!) på lördag så blev det lite välbehövligt dressyrtrim med programdelsfokus :) Red i stormen på utebanan, och Pepsi var glad och pigg :D Tror hon gillar att äntligen få komma ut lika mycket som jag! Passet var inte sådär klockrent grymt bra, men ändå ett riktigt roligt ridpass :) Pepsi bjöd på bra och verkade i allmänhet väldigt nöjd. Hon är så härlig mitt hjärta ♥  Galoppdelarna sitter som en smäck i stort sett nu, och halterna tar sig :D Vi behöver helt klart traggla ännu mera på just halter, men hon börjar ändå hitta rätt nu äntligen :))) Det svåraste idag var skänkelvikningarna, så där fick vi jobba på lite ordentligt. Blev bättre mot slutet, men det är allt klurigt att bibehålla takt och bjudning och samtidigt hitta en jämn och bra tvärning. Men som sagt, överlag kändes hon fin och glad, och det är huvudsaken även om inte allt finslip blir perfekt!
Avslutade passet med att skritta av en sväng i skogen, och sen var det lunchdags. Jag åkte till skolan för att ha dagens enda lektion vid strax efter kl. 13 och sen blev det en repa på stan. Handlade lite hemlisar eftersom någon fyller år på torsdag, och även en påse godis till kvällen! Efter 17 nån gång var jag tillbaka hos Pepsi för att pyssla lite allmänt, och sedan ta en ordentlig skogspromenix med henne :) Så mysigt! Vi gick bl.a. upp till sjukhusfältet för att checka lite hur det såg ut, och det var förvånansvärt torrt och grönt! På fredag blir det lite tävlingstrim där tänkte jag :D 
Tillbaka i stallet sen så finryktade jag och pysslade lite innan det var dags att åka hem. Fick skjuts av snällaste Amanda eftersom det spöregnade precis då :) Det är även Amanda jag spenderat valborgskvällen med! Blev en lugn sådan innehållandes långpromenad och lite svullande framför en bra film, bästismys är alltid nice :D

Nu måste jag verkligen sova! Imorrn är det onsdag vilket innebär Lilla H, och så ska jag såklart till Pepsi också :)

Kram H

Bild från dressyrtrim förra veckan, mitt snyggo ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: