Regional debut 4 maj 2013, LA:3

Här kommer andra klassen från i lördags!
Inte nog med att det var regional debut, det var även debut i detta programmet för vår del. Vi red LA:3, programmet som är helt nytt för i år. Ett riktigt roligt program tycker jag, och även om vi inte är helt hundra redo för att klara av alla momenten så bra som man skulle önska så var det roligt att pröva!
Är ändå hiimla nöjd med både vår insats och de fina procenten vi skrapade ihop. Visserligen tror jag att domaren låg väldigt högt, men vårt mål för båda klasserna var att komma upp över 60 %. Och det lyckades vi ju med :D
Även i detta program är det halterna och galoppfattningarna som är de svaga punkterna, som vanligt då med andra ord -.- Nää, inte är jag bitter men jag vill verkligen få till dom nu!! 
Skänkelvikningarna är inte heller speciellt bra. Har svårt att hålla henne rak och få henne att tvära jämt samtidigt, precis som jag skrev efter träningen förra torsdagen. Vi hade även missar så som ett avbrott i ena förvända galoppen (höll inte ihop henne ordentligt, så där får jag helt skylla mig själv!) samt en liten taktmiss i ena mellantraven. Sist men inte minst så skulle jag ridit liite noggrannare vägar, men nääää nu låter det som att jag är riktigt missnöjd ju. Och det är jag ju inte haha! Vi fick till och med en 8:a, ja en 8:a, på en travvolt och även 7,5 på sista uppridningen :)))
Resultatet blev hela 64,29 % och domarens slutkommentar: "Taktmässiga grundgångarter. Behöver bli starkare i sina bakben för att bli lättare i framdelen och kunna göra bättre upptagningar och övergångar. Trevligt och positivt visad!"

   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: