Back to normal

Känns skönt att vara av med den mesta av jetlagen och inne i vardagen igen måste jag säga :) Vad som är ännu mer skönt är att skolan snart är över och studenten hägrar. Har två nationella prov i franska att göra imorgon, ett tal i Svenska på fredag och sen en liten redovisning på måndag. Kan ni fatta att det är det enda vi har kvar?! Inte ens några andra lektioner eller så. 12 år i skolan är snart över och jag är grymt taggad på att få avsluta det hela med en härlig studentvecka! Om en vecka åker finaste lilla mössan på, hihi :)))

Meeen, det var ju inte det jag skulle skriva egentligen. Idag är det onsdag, vilket innebär att jag har haft Holly och Dundee :) Kändes riktigt gött att sitta i sadeln igen efter ca 2 veckors uppehåll! Nästan alla hästarna på Lilla H har lyxen att ha blivit släppta i sin underbart härliga sommarhage dygnet runt, ca 10 minuters gångavstånd från stallet. Helt perfekt! Att hämta dom därifrån tar ungefär jämt ut tiden som annars hade gått till att mocka och göra mat, och dessutom så får man lite motion på köpet (y) 
Dock så bestämde sig såklart vädret för att inte vara på min sida idag, utan det regnade på rejält i förmiddags när jag var där och skulle rida. Menmen, lite regn har ju ingen dött av och jag som annars brukar bli väldigt nere av dåligt väder höll humöret uppe i alla fall :) Egentligen har jag inte så mycket emot att rida och så i regn, det är mer efteråt det är jobbigt när allt är blött, kallt och lerigt :P
Hämtade både Holly och Dundee på samma gång, och promenerade med dem hem till stallet. Eftersom det regnade så tror jag att båda tyckte det var skönt att få stå inne en stund och torka lite, under tiden jag red den andra. Tog Hollan först, och red enligt planen ett pass på banan. Då det stod hinder framme passade jag på att rida lite markarbete :) I början är hon alltid väldigt skeptisk till de färgglada bommarna, de i "vanligt trä" är inga problem. Men att hon fick skritta över de läskiga bommarna ett par gånger gjorde susen, för sen tyckte hon det var riktigt kul att tuffa på över dom :D Idag var hon trots att det regnade massor hela passet dessutom ovanligt pigg och framåt, kuul! Avslutade med att lägga upp bommarna till små minihinder och rullade över, bara för att hon liksom ska bli bekväm med själva situationen och förstå sin uppgift. Det gjorde hon absolut! Hon bjöd på bra mot varje "hinder" och var jätteduktig :)))
Efter att ha skrittat av Hollan bytte jag plats på hästarna, så då fick hon gå in i boxen och torka lite medan jag gjorde iordning Dundee och tog en uteritt. Faktiskt så hade jag turen att när jag red Dundee så duggade det bara, tjoho! Vi red en runda som går mestadels på de stora grusvägarna (som var sådär bra och sviktande efter allt regn) en liten bit på asfalt och sen en lite större stig. Jobbade en del med tempoväxlingar och galoppfattningar, och han var också riktigt duktig :) Lagom pigg och bara allmänt trevlig!
Tillbaka i stallet sen återstod bara att försöka få hästarna någolunda rena om bena, och likaså alla benskydden. Sist men inte minst tog jag med dom i varsin hand, och gick tillbaka till sommarhagen. Nöjda :)

Sen var det bara för mig att åka hem, torka lite grann samt äta lunch innan jag tog cykeln upp till Pepsi. Ordentlig mys- och ryktstund, ben- och svanstvätt, betning i slalombacken, mockning, lite snabbrengöring av fönstren i boxen och ny torv blev det för hennes del :) Nöjd tjeja! När jag kom hem i måndags och inte hade varit hos henne på en dryg vecka såg boxen ut som kaos, stackars liten. Dessutom var hon inte alls längre stallets mest välputsade, utan såg snarare ut som om hon gått ute dygnet runt utan att ha blivit borstad ungefär. Tråkigt grå och livlös päls, som dessutom kändes smuts-fettig :( Nää inte najs! Men sakta men säkert börjar hon likna sig själv igen, och med ordentlig rykt varje dag och ett tävlingsbad på lördag eller söndag så ska vi nog få henne att bli sådär läskigt snygg igen ;) Mest lycklig över att jag kommit hem, är hon nog för att hon får beta massa grönt gräs nu varje dag igen, helt klart hennes bästa! Längtar sååå efter att få sitta på henne igen, tur att jag har henne resten av veckan från och med imorgon :D

Kram H



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: