Alla studenter...

... gick på studentbal utom Hillevi, hon dressyrtränade istället! haha, japp så kan det vara och precis så är det idag ;) Alla kommunala gymnasieskolor har bal idag, men jag kände bara att det hela var rätt ovärt. Visst, det skulle vara jättekul att klä upp sig superfint, bli superfin i håret och bli superfint sminkad för en gångs skull. Och sen ta jättefina bilder. Jaha, det var det, för typ minst 2000 kr dessutom? Dansa vals, njaaa. Äta middag för ca 500 spänn, njaa. Så tråkig är jag, men jag ångrar inte mitt val överhuvudtaget. Dessutom, hade jag valt att gå på balen hade jag inte hunnit dressyrträna för Linda idag, och då hade jag VERKLIGEN missat nåt!!

Imorse var jag på vår sista svenskalektion, och då stod redovisning/tal på schemat. Vi var inte speciellt många på lektionen, jag, en tjej till och sen typ sju killar ;) Resten av tjejerna hade antingen redan gjort sitt tal, eller också så skolkade de för att hela dagen fixa sig inför balen. Men rätt chill måste jag säga, att bara behöva prata inför ca 1/3 av gruppen :) Gick bra dessutom, nice!
Åkte vidare till stallet sen, och där blev det mockning och så innan jag hämtade in Pepsi för att borsta och göra henne fin inför dressyrträningen. Hon hade rullat ena sidan ordentligt i leran, så det tog ett tag att få henne ren. Men efter en knapp timme var hon så snygg så :) Då fick hon röda lindor på sig och sen in i boxen och käka lunch. Under tiden käkade jag också lunch, kopplade på transporten och packade in grejerna. Sen återstod bara att packa in Pepsi också, och guuud vad hon har blivit duktig på det här med transportande och lastning. Blir lika lycklig varje gång! När vi skulle åka på våra allra första tävlingar var hon inte alls med på det hela, hon reste sig jättehögt och kastade sig från sida till sida kring lemmen. När vi väl fått in henne och stängt var hon lugn, men när hon skulle ut kastade hon sig alltid så fort bommen var borttagen. På våra första tävlingar lastade vi aldrig in henne mellan klasserna, ville ju inte bråka med henne i onödan liksom, så vi fick alltid stå och hålla i henne. Men nu, nu är hon som en helt annan häst! Jag leder bara upp henne på rampen helt okomplicerat så traskar hon in själv och står lugn som en filbunke medan jag sätter för bommen och stänger. När hon ska ut så tränsar jag, och sen går jag bak och öppnar. När allt är klart så säger jag bara till henne att nu kan du komma, och då backar hon lugnt och fint så att jag kan fånga henne och leda ner henne :') Åh, bästaste bästa, blir så stolt ♥
Väl hos Linda sen så var det alltså dressyrträningsdags, och hon kändes jättebra :D Hade väntat mig att hon skulle vara mer stel och jobbig eftersom jag inte ridit henne ordentligt på så länge, men det var hon inte mer än under framridningen. När vi väl satte igång så jobbade hon superbra! Jag ska bara lära mig att inte rida iväg henne på fart, bara för att hon känns seg. När hon känns seg så jobbar hon (oftast) rätt, och anledningen till att hon är seg är att det är så jobbigt för henne där. När hon blir stark i den takten och bärigheten så kommer hon inte kännas så seg, men det gäller som sagt att inte rida på för mycket innan dess för då tappar hon rygg och bakben. Det är svårt, men samtidigt så märks det sån skillnad på henne när hon jobbar rätt! Vi jobbade med lite allt möjligt, kändes som om träningen gick superfort! Men vi gjorde (förutom "det vanliga jobbet") några skänkelvikningar som var rätt så bra, lite ryggning, förvänd galopp (som hon satte riktigt bra) och tempoväxlingar i traven. Tempoväxlingarna var jätteroliga, för hon var så himla duktig på att trycka ifrån bak och höja sig lite mer fram :) I "det vanliga jobbet" var hon överlag superhärlig, i såväl trav som galopp. Inte så mycket mer att säga, men helt klart en av våra allra bästa träningar :D Så kul också för Linda tycker alltid att det är så stor skillnad på oss sen senast, och det tycker jag med! Sen vi började träna mer regelbundet för Linda har utvecklingen verkligen gått jättemycket framåt, hon är så duktig och vi lär oss så himla mycket :)
När vi tränat klart så skrittade jag av henne för hand längs med vägen, och sen åkte vi hemåt. Svampade av henne, gav henne massor av morötter och sen gick vi ut i solen för att beta och mysa :) Sen blev det hagen för Pepsis del! Jag fixade iordning transporten och alla grejerna, och sen åkte jag vidare mot Lilla H. Imorgon är det ju kamrathoppning där, så jag hjälpte till att förbereda lite grann :) Holly ska faktiskt få vara med och hoppa, ska bli jätteroligt och spännande :D 50 cm clearround ska vi styra runt, hihi! Så när vi var klara med banan och så, så putsade jag iordning grejerna lite innan jag fick skjuts av snälla Inger hem. Nu blir det middag och Let's dance!

Kram H

         Gammal bild, men denna outfit fick hon ha på sig idag! Gillar den massor, passar min snygging så fint :)

Kommentarer
Postat av: Michaela

Hon rids ju faktiskt av andra också. Inte bara du som kan rida henne bra, man blir nästan lite förnedrad när man läser det! :(

Svar: Var givetvis inte min mening att vara förnedrande på något sätt, sorry om du tolkade det så!
// Hillevi

2013-06-01 @ 09:57:06
Postat av: Karin Littecke

Åh, Linda träning! Vad jag saknar dessa!
Kul att det går så bra för er. Hur blir det framöver, med ridledaren och så? Tävlingar?

Svar: Förstår det!! Ja, vi ska bara få till det på tävling också ;) Den 23 juni pyser vi till Strömsholm för att stanna tre veckor :D Innan dess hinner vi med en lokal hoppning på Rappestad på torsdag, och sen en klass på hemmadressyren :) Kram!
// Hillevi

2013-06-03 @ 10:11:52
Postat av: Lena Löfgren

Så roligt med er utveckling och allt kämpande. Roligt att det bär frukt och går så bra :-) Kommer snart och kikar på er :-) Kram

Svar: Ja det är superkul, vi ska bara lyckas på tävling också! Men det kommer väl :) Ser fram emot det! Kram!
// Hillevi

2013-06-03 @ 11:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: