Mål våren 2013

Sånt här med mål, det är alltid bra att fundera igenom tycker jag! Dels så blir det som en plan, men framförallt så är det väldigt motiverande :D Huvudmålen ska delas upp i delmål för att det hela inte ska kännas så långt borta. Här delar jag med mig av lite måltankar kring mig och Pepsi!

Hoppning
Här hoppas jag att "spärren" som suttit i på tävling ska släppa sakta men säkert. Jag vill verkligen hitta känslan i ridningen, och känslan av att Pepsi tycker att det är sådär löjligt kul som hon gör på träning. För att nå detta mål tror jag på att dels träna träna träna (givetvis) och dels att bara "tävla på" för att få in rutin och att vi båda ska kunna slappna av bättre. 
Mer konkret så är huvudmålet att vara felfria och göra några riktigt bra rundor i 110 cm, samt debutera regionalt med godkända resultat! 

Dressyr
Under våren vill jag kunna fortsätta träna för Linda, så regelbundet det bara är möjligt, för det ger oss så himla mycket! Överlag så är det stadighet och bärighet som jobbas vidare med. Ryggningar, förvänd galopp och skänkelvikningar måste finslipas på :) På tävling är det avspändhet hos oss båda som behöver bli bättre, för att vi ska kunna prestera. 
Huvudmålet i dressyren är att rida på över 60% i LA-programmen, samt även här debutera och starta lite regionalt med godkända resultat.  

Allmänt
ATT FORTSÄTTA HA GRYMT KUL!! haha ;) Glädje för oss båda måste stå i centrum om vi ska ha en chans att nå några andra mål överhuvudtaget, det är nyckeln helt enkelt. Stentuff träning och tävling ska blandas med mysiga och busiga uteritter, det är helt klart ett vinnande koncept för oss och det vet jag!


Slutligen; jag tror på oss och att vi kommer kunna nå dessa utmanande mål! Säkerligen inte utan motgångar, men två steg fram och ett tillbaka you know ;)

Hoppas att ni vill följa oss på resan mot våra mål :) 
En preliminär tävlingsplanering är på G!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: