Leffe och Masken

 
           
 
Flera än Frida kanske undrar vilka dessa två finisar, Leffe och Masken, är för några? :) Som tur var för er hade jag inte tänkt hålla det "hemligt" längre! Och btw, bättre bilder utlovas så småningom ;)

Leffe, eller Le Figaro som han egentligen heter, och Masken, som egentligen heter Damascus, är Linda Melins två dressyrhästar :) Ni vet, Linda som jag tränar för! Hon hörde av sig och ville ha hjälp nån dag i veckan, och självklart kunde jag ju inte tacka nej till en sån himla rolig chans :D Helt klart något som prioriteras att säga ja till, då det både är grymt kul och så himla givande!

Leffe är den svarta. Han är hela 16 år, men går MsvB just nu med sikte mot MsvA! Det var han som Linda red på clinicen på sportlovet hos oss om ni minns? :) Sjukt frän häst med utstrålning så det förslår, men även väldigt speciell. Jag kan intyga för er som sett Linda rida honom att han är lååångt ifrån så lätt som han ser ut när hon rider, haha ;) 

Masken är 6 år och såklart inte lika långt i sin utbildning. Han har gått med placeringar upp till LA:4 om jag minns rätt, och nu i vår ska han debutera MsvC. Masken är en stor och ganska lång häst, men enligt mig väldigt trevlig och rolig att rida! Positiv och framåt, och så har han världens största skritt och galopp typ haha ;) Härlig är han i alla fall, och även om han är rätt krävande att rida ihop så funkar vi rätt bra ihop om jag får säga det själv :)

Som ni förstår så känns det grymt kul och jag är så glad och tacksam att jag får äran att rida dessa två godbitar, och man får verkligen känna på hur det är att rida välutbildade och välridna hästar! Det jag tycker är lite roligt också är att när Linda rider ser det sååå himla lätt ut, och så får man själv känna att även den mest välridna och fina hästen verkligen även kräver sin ryttare för att arbeta bra och genomföra olika rörelser. Värt att tänka på när man ser alla fina dressyrhästar och blir avundssjuk; det ligger garanterat mycket jobb och en skicklig ryttare bakom det hela!

Kan ju avsluta med att berätta att Masken och Leffe står ute på Klastorp, ca 15 minuters bilfärd hemifrån mig :) Tills vidare kommer jag troligen att ha dem ca 1 gång i veckan, så ni får säkert se lite mer av dem här :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: