Måndagen den 10 juni

Känns verkligen inte som måndag idag av någon anledning, men nu när jag varit ledig en vecka så har jag tappat bort mig helt i veckodagarna. Men vad spelar det för roll när man är ledig liksoom? ;)

Idag har jag hunnit med att åka till skolan för att städa ur skåpet och hänga lite med delar av klassen :) Efter lunch sen så åkte jag till stallet där det blev mockning innan jag hjälpte Carro att ta in lite hästar och sådär. Plockade iordning lite bland alla mina tusen grejer, gjorde rent ett par benskydd och lite sånt medan Pepsi åt. När hon var färdig sen så väntade en supermysig ryktstund som vi båda njöt rätt bra av :) Riktigt härlig i pälsen var hon idag också, blank och len! Kan bero på att hon gått i gräshage och inte sand/lerhage som hon brukar ;)

När vi myst färdigt skulle hon gå med på handikapplektion, så då hjälpte jag till att göra iordning henne inför det innan jag fixade det sista och åkte hemåt. Hemma så bytte jag om och chillade lite innan det blev en liten trip med pappa och Hugo. Vi började med att ta oss till Hööks, dels för att pappa skulle köpa jodpurhs som han fått presentkort till av mig och Hugo när han fyllde år och dels för att se om det gick att byta mina kära chaps som dragkedjan gått sönder på. Vi fick byta dom, så himla schysst! :D Blev verkligen superglad då de sitter som en smäck och är riktigt snygga, och är dessutom så lätta att ta med när man åker mellan olika stall. Perfekt att jag kan ha med dom till Strömsholm också :)

Efter att vi varit på Hööks åkte vi vidare till Mediamarkt för att kika lite på datorer. Kan verkligen INGET om vilka som är bra och vilka som inte är det, det enda jag vet är att jag vill ha en snygg och snabb haha ;) Överlåter resten till pappa som skulle kolla runt lite på internet innan vi bestämmer oss. Lite mat och en gräsklippare inhandlades också innan vi åkte hem för middag. Avslutade kvällen gjorde jag med att åka till Lilla Hageby för att rida Dundee, blev en sväng på grusvägarna och genom samhället :) Det ÖSregnade när jag åkte dit, men när jag väl var där så kikade kvällsolen fram och det duggade bara lite lite. Åh så himla fint det var då i sommarhagen, skit att jag lämnade kameran hemma :( Tur att det finns mobilkamera i alla fall, för titta så himla underbart! Var bara tvungen att föreviga:

 

Kommentarer
Postat av: Emma

Så vackert! Finaste pållen ju <3

Svar: Visst var det!! :D Hihi naaa vet inte riktigt om jag håller med där, fin men inte finast ;)
// Hillevi

2013-06-12 @ 21:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: