Tips till alla vetgiriga

Tänkte ge er där ute ett litet tips! Hippson har nämligen en funktion på sin hemsida där man kan ställa massor av frågor och få dom besvarade av kunniga personer, sk experter, som t.ex. veterinärer, elitryttare, tränare osv. Jag har själv aldrig skickat in någon fråga, men med jämna mellanrum kikar jag runt bland alla frågor som andra har skickat in och fått svar på. Väldigt roligt tycker jag, och lärorikt! Jag älskar att få höra/läsa olika hästmänniskors åsikter och erfarenheter om saker och ting, för att sedan utifrån dom och min egen erfarenhet kunna bilda mina egna åsikter. Klicka dig in HÄR om du är lika vetgirig och intresserad som jag av sånt ;)

På tal om det så har jag ju, framförallt nu under våren, ridit en hel del olika hästar och vistats i olika stall med olika människor. Det är verkligen jättekul tycker jag, för då har jag fått möjligheten att uppleva olika sorters hästhållning och träffa på många intressanta tankar. Jag som inte är speciellt erfaren inom hästbranschen snappar upp så mycket jag bara kan. Det är verkligen toppen att ha massor av duktiga, och framförallt erfarna, människor runt omkring att lära av! Och en sak är säkert, att det finns minst lika många typer av hästhållning som det finns hästmänniskor ;)
Detta är även en av anledningarna till att jag läser väldigt mycket hästbloggar, för att se och lära av hur andra tänker kring saker och ting :) Dock gäller det såklart att använda sin egen tankeverksamhet också, men genom att plocka ut godbitarna av det andra har att dela med sig av och blanda det med sina egna åsikter så tror jag att man får en perfekt kombo :D 

Oj, nu spårade det visst ur lite. haha! Menmen, mitt tips till alla nyfikna hästmänniskor är att kika er in på Hippsons "Fråga experterna" :) Jag lovar att man känner igen sig i väldigt många olika frågor!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: