Pepsi-planer

Sen vi kom hem från Strömsholm har Pepsi vilat. Eller rättare sagt, jag har inte suttit på henne. Totalt kanske hon har fått en veckas hel vila, och resten har vi varit på lite promenader. Vi tycker om promenader, mysigt är det :)

Anledningarna till att det blivit vilo-period är flera:
- Vi fick "order" från vår kursledare om att vila hästarna när vi kom hem, eftersom de gått så hårt under kursen
- Det blev en ordentlig omställning från att ha stått på box i tre veckor till att helt plötsligt få gå ute först hela dagarna, och sen även nätterna. Dessutom ännu ett nytt ställe och nya kompisar, så lite tid att smälta det hela tror jag har gjort gott.
- Hon förtjänade det verkligen efter att ha gått sitt livs antagligen hårdaste veckor, och gjort det riktigt bra! Hon har även en ganska känslig rygg, så den behövde få vila lite. 
- Och så var det nåt mer som jag har glömt :P

Nu tänkte jag att jag ska skritta en runda på henne imorrn, och även på onsdag. På torsdag sedan ska vi ta en uteritt i alla gångarter :D
På fredag sen ska vi till veterinären för att besikta henne och kolla så att allt är lugnt. Så då får ni hålla tummarna! Känns nervöst såklart, men samtidigt så tycker jag att om hon klarade de tuffa veckorna på Strömsholm så bra som hon gjorde (riktigt pigg och fräsch från början till slut) så borde det inte vara några större problem. Får se vad dom säger helt enkelt! 

Om allt går enligt planerna och hon är frisk och kry så har vi en hel del att fixa. Vi ska boka tid hos tandläkaren då det är mer än dags! En transport ska införskaffas och två nya sadlar ska passas in. Än så länge har jag fått låna ridskolans hoppsadel, så den har jag tillsvidare så att jag kan rida lite i alla fall :) Men under den här tiden så kommer hon att få gå lugnt. Hållas igång, men inget stenhårt trim och inget tävlande. Mest beroende på att jag vill göra lite av en "nystart". Innan vi sätter igång på riktigt vill jag ha kollat att allt är grönt helt enkelt och att jag har gett henne bästa möjliga förutsättningar :) Sen så, sen ska det trimmas och tävlas så det står härliga till :D Tagggaaaaad!!!


 

Kommentarer
Postat av: Carro

Tycker det låter som en väldigt bra plan :) och jag håller självklart tummarna!

Svar: Hoppas det :) Tack!
// Hillevi

2013-07-29 @ 23:03:46
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: