Freeeedag :D

Tjoho, nu kan man nästan säga att jag är färdig med första jobbveckan :) Jobbar 3 h på söndag förmiddag också, men det räknas knappt. Imorgon får jag för första gången på huuuur länge som helst sova så länge jag vill! Underbart :D

Nu är jag hemma och mellanlandar lite. Har käkat lunch med pappa och ska snart ut till stallet :) Ett paket ska hämtas på vägen också, alltid lika roligt!!
Tyvärr blir det inget ihopsläpp i stora sommarhagen imorgon :( Igårkväll så prövade vi att släppa ihop Pepsi och Layla (som gått tillsammans ett par dagar) med två nya, stallägaren Nillas hästar, i den "lilla" hagen dels för att den hagen är plan och de kan springa utan att slå sig och dels för att avdramatisera det stora ihopsläppet sen. Vi trodde att det skulle vara lika lugnt och fint som vid de tidigare ihopsläppen, men det visade sig att vi hade ganska så väldigt fel. De två "nya" polarna, Moose och Wilja, var inte ett dugg glada åt Layla. Världens bästa Pepsi insåg dock från början att det inte var någon idé att bråka, så hon sprang litegrann och sen gick hon undan och stod och käkade gräs medan de andra höll på som galningar. Gamla Moose har stått på Lilla H i 19 år (om jag minns rätt) och är såklart den som bestämmer liksom, kungen ;) Men Layla var riktigt kaxig mot honom (kan tilläggas att hon bara är 3 år!) och gav sig inte, och Moose blev sååå förbannad. Aldrig sett en argare häst i hela mitt liv! Ni ska få se på bild sen! Så Layla, Moose och Wilja bankade på varandra rätt så rejält och för att minimera risken för att samma sak ska hända igen, så kommer Pepsi och Layla att få gå ensamma två veckor till ungefär. Dock ska vi idag flytta dom till en stoooor och fin sommarhage där de kan gå och gotta sig tillsammans dygnet runt :) Synd, eftersom jag såklart vill att Pepsi ska få komma in i flocken så fort som möjligt. Menmen, nu är det tyvärr som det är och hon kommer i alla fall få en mycket bättre hage än hon har haft nu :D

Så ja, i stallet så blir det mockning och lite fix innan jag tar in Pepsi för borstning, mys och ev. en liten promenad. Sen släpper vi upp dom i nya hagen, och därefter tänkte jag smörja en del.

Kram H 

 

Kommentarer
Postat av: bella

Vart jobbar du? :)

Svar: På en tidnings-kundtjänst :)
// Hillevi

2013-07-19 @ 14:42:24
URL: http://cali.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: