Intensiv dag deluxe

Hej på er!

Det sägs att man ska ta tillvara på de sista lovdagarna, och idag har jag verkligen fått ut mycket av dagen :) Och då är den inte ens slut än!
Ambitiöst nog ställde jag faktiskt klockan på 06.16 imorse för att pallra mig upp och iväg till NTM. Jobbade 7-9.30 där, vilket är mitt tredje pass i januari hittils. Längtar till lönen kommer jao :D 
Åkte direkt vidare emot stallet där Pepsiplutt väntade på mig :) Efter lite fixande begav vi oss iväg på en skogstur, som ja fick bestå av vad underlaget tillät ungefär. Vi red bort till grusvägarna och hoppades på att isen smält fortare där, men nja. Kontrollerad trav och några korta galoppbitar fick vi till i alla fall :) Pepsi var som vanligt pigg och nöjd :) Mysigt hade vi verkligen, lika glada bägge två! Men nu tycker jag att det kan bli sommar, haha!

Tillbaka efter långturen blev det lunchande för oss båda innan det var dags för Pepsi att gå ut i hagen igen och mig åka vidare till nästa stall. Ute på Lilla H väntade Holly. Vi tog en lika isig tur tillsammans med Emma och Myran :) Holly var lite rastlös och ville mest dra tyglarna ur handen på mig, men jag tror det beror på att de inte får utlopp för sin energi nu när de inte kan röra sig ordentligt varken när man rider eller i hagen. Nu ska hon bara lära sig att använda energin till att bjuda på fram lite mer istället för att hitta på små hyss ;)

Nu kom jag nyligen innanför dörren. Pappa och Hugo är och köper pizza, det är jag verkligen värd efter en himla bra men energikrävande dag :) Är faktiskt stolt över mig själv som gick upp tidigt och jobbade, och såhär i efterhand ångrar jag mig veeerkligen inte :D 

Efter maten blir det en snabbissväng upp för att rykta, mysa och natta Pepsi :) Är så skönt i stallet på kvällarna, och därför äger det att först åka upp och rida på förmiddagen och sen åka tillbaka och mysa på kvällen :) Då slipper man den oftast jobbiga och röriga tiden när alla barnlektioner är, toppen!

Kram H

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: