Årets...

2012

Årets bästa:
 Att vi äntligen lyckats debutera 1,10 och det med godkänt resultat enligt mig! Sen att vi äntligen har fått friheten att kunna rida ut ensamma! :)


Årets sämsta: Den dumma, äckliga ringormen, helt klart!

Årets roligaste: Har nog dels varit alla busturer med kompisar, men även de gånger vi ridit bort till grusvägarna och både dressyrat och busat ;) Världens gladaste häst får man om man rider dit juuu :DD

Årets tokigaste: Att vi lyckats knipa så många "mästerskapsplaceringar"!! :D Dels vann vi både KM i hoppning och KM i dressyr för privathästar, sen kom vi tvåa på DM i hoppning och 3:a i DM i dressyr för lektionshästar :) Icke att förglömma är ju dessutom att vi ingick i det vinnande laget på lektions DM i dressyr, bästa!


Årets bästa köp: Åh, det måste vara pannbandet med stora swarovskistenar som jag fick/köpte i början av året. Finns inte mycket mer att säga än att en finare pryl får man leta länge efter ;) Lööööv it och det klär Pepsi såå bra :D Trots priset ångrar jag mig absolut inte en sekund! 


Årets sämsta köp: Det får nog bli de två paketen med snygga stövelstrumpor som jag köpte på mässan på GBG HS. Köpte dem för att färgerna var coola och inte så "vanliga och tråkiga", men ja. Efter kanske två användningar gick de sönder. De sprack och blev stora hål för minsta lilla. Visst, alla stövelstrumpor går sönder lätt, men dessa tog verkligen priset!


Årets bästa tävling: Hmm, svårt! Men det var dels himla kul att få vinna en lokal LB:1 på SRS i maj, som ändå hade hela 26 starter! :D Fast allra bästa var nog ändå årets lokala debut på VRF i början av april. Två toppenrundor där allt kändes busenkelt, CR i 90 och 2:a i 1m blev resultatet. Härlig start liksoom! :)))



Årets sämsta tävling: Får nog bli den som var veckan efter årets bästa, haha ;) Vi åkte till Åtvidaberg med laget, och med föregående helgs resultat i ryggen var jag gryyymt taggad. Första klassen, 90 CR, var bra. Pepsi var riktigt taggad dock och till andra klassen (lagklassen) höll jag inte ihop henne för fem öre. Det resulterade i flera rivningar och kråkhopp, nej usch. Fy för mig då, kass runda!
 

Årets avramling: Som vanligt så har det nog blivit en del, minns inte riktigt :P Men den jag antagligen aldrig glömmer är den senaste, när vi red första ordentliga rundan i snö. Hon var "lugn" hela vägen, ända tills vi skulla ta en sista galopp och hon först knockar mig och sen brallar av mig och springer hem. Nej, fy det var inte kul. Att vara både arg, ledsen och rädd på samma gång är ingen hit! Tur att vi båda klarade oss finfint i alla fall :)

Årets sötaste: ↓



Årets ridna hästar:
Oj, svårt att komma ihåg! Lindholms Peach, Holiday, Medora, Doma, Mamba, Domena, Ofelia, Livius, Lucie. Tror det var de flesta ;)

Årets inspiration: Precis som förra året så blir det nog framförallt RGB och hans sätt att rida, hans känsla! Att vara på plats i Göteborg och se hans runda där var magiskt! Hoppas på favorit i repris i år, men utan nedslag på sista jäkla hindret då såklart ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Emma.m

Är det okej om jag kopierar dessa punkter? :)

Svar: Jadå absolut! :)
// Hillevi

2013-01-04 @ 23:07:37
URL: http://emmamohlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: