22 januari 2013

Åh, skriver fortfarande 2012 i rubriken av ren reflex haha. Tre veckor in på nya året nu ju, skärpning ;)

I alla fall så förstår ni kanske att det är full rulle denna vecka om man heter Hillevi Hassler! MEN då är det tur att ca 90 % av allt som ska göras är himla kul, och det mesta är helt självvalt. Det enda som förstör är två feta läxor, men jag har varit så duktig och pluggat lite varje dag att jag ligger riktigt bra till. Duktiga jag, nästan lite stolt haha ;)

I söndags hade jag Pepsi igen :D Det blev en urmysig LÅNGritt tillsammans med Carro och Vulfa. Pepsi var lite av och på, några små busisar bjöd hon på, men annars mest lite småloj. Tror inte hon gillar att underlaget inte är helt hundra på de flesta ställena. Ändring på det blev det i alla fall när vi avslutade på sjukhusfältet, för då gick hon lite smått bananas ;) Sjukt laddad och sjukt fin, och hon höll sig i skinnet! Carros snälla mamma Jane kom för att knäppa lite bilder, tyvärr hade solen hunnit gå ner men ett par blev det i alla fall :)

Idag har jag ridit x2, longerat x1 och långryktat x1 ;) 

Igår fick jag lite oväntat veta att vi dagen till ära idag skulle vara lediga :D Passade perfa! Började morgonen uppe i Hageby. Där blev det longering av lilla Whinnie, som efter att varit grymt ofokuserad var duktig mot slutet :) Sen gjorde jag stallet åt henne, och mockade hos Pepsi såklart som var ute på sitt hagpass. Åkte vidare vid elva till bästa Lilla H :) Där mötte jag upp Billinda för en perfekt ridtur i det strålande vädret! Holly var riktigt riktigt pigg och brallade massor faktiskt, sååå söt :) Faktiskt till och med nästan nära på att tappa balansen en gång, men bara nästan som tur var ;) 
Vid två åkte jag tillbaka till "stora" Hageby. Där hade Pepsi perfekt kommit in och hunnit käka lunch, och då blev det en riktigt ordentlig långrykt och lite myspys :) Bara för att matte har mycket att göra betyder det inte att bästis bortprioriteras, nä hon kommer alltid som nummer 1, varje dag oavsett ♥ 

Tredje och sista stallet för dagen blev stallet som faktiskt ligger allra närmast båda mina "boenden" :) Stallet heter Ånestad och den delen jag höll hus i är precis nybyggd och superfräsch! Har faktiskt aldrig varit i det stallet tidigare, så idag var premiär :) Premiär blev det också på en häst som heter Wendolin! Red honom ett pass i deras paddock (som faktiskt var himla himla bra, fattar inte hur den hållt sig!) och efter lite småtjafs så kom han på att jo, det är nog bäst att acceptera den lilla skiten där uppe ;) Riktigt fin blev han när han väl släppte till! Kul :D Varför jag red honom, det kan ni få klura på ni ;) Haha, lovar att berätta så småningom!

Runt kl. 19 landade jag här hemma och har sedan dess varit duktig och fått lite vettigt gjort :) Nu väntar sängen, för imorrn är det också fullspäckat schema!

Kram H

Bilderna som Jane tog i söndags :) Och ja, mina öronlappar är snygga haha :P






Kommentarer
Postat av: emma.m

Är det ånestad som ligger på 4H rundan? :)

Svar: Ja det stämmer! :)
// Hillevi

2013-01-23 @ 11:06:35
URL: http://emmamohlin.blogg.se
Postat av: Ebbaaaaa

Bästa wendoliin!!

Svar: Ja han är fin han! Fast bäst, njaae haha ;)
// Hillevi

2013-01-24 @ 20:49:08
URL: http://ebbaohlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: