13 januari 2013

Burrr vad kallt det varit idag. Nu när vi har haft plusgrader här i några veckor (?) så har det verkligen känts som om våren varit på ingång, och tanken på att klä sig med underställ eller dubbla tjocktröjor har varit som bortblåst. Men, nu verkar kylan ha hittat tillbaka igen vilket är både bra och dåligt tycker jag. Skönt om det blir ridbart underlag ute igen, men att frysa är ingen hit. Jaja, det finns ju inga dåliga väder bara dåliga kläder, right? ;)

Började dagen med ett par trevliga timmar ute på Lilla H idag :) Trivs verkligen hos dem, och jag blir alltid på bra humör när jag kommer dit! Härliga människor och mysig miljö, allt som saknas är min pärla (och ett ridhus ibland när det är isgata ;)). Gjorde i alla fall stallet åt Holly, hängde lite med Linda och tog sedan en mysig tur tillsammans med henne och Nilla. Holly var på väldigt bra humör och bjussade på både små glädjeskutt, bakutsparkar och galoppombyten ;) Hihi, kul med lite mer energi! 

Blev hemhämtad av pappa för en snabb lunch och sedan vidare till nästa stall. Min lilla prinsessa stod och väntade på att få bli ompysslad när jag kom, vilket hon såklart också blev :) Dock är hon nästan tråkigt ren nu, haha ;) Nä, leran längtar jag inte till men lite kan hon allt få lorta ner sig ;) När vi ryktat och myst färdigt fick hon gå ut i hagen igen, och för min del blev det mockning och tvättning av vattenkopp och krubba. Hann även putsa lite, och hänga lite allmänt innan det var dags för hemfärd. Hemma blev det fikamys och kortspelande med pappa och bror, innan det var dags att ta vårt pick och pack och flytta över till mamma :) Tror Nemo ville följa med, för han satte sig bland alla kassar och väskor haha! "Jag är också en kasse, glöm inte mig!" ;)

Hittar ni honom? :) 


Nu ska jag ta och sova, vi hörs imorrn mina kära vänner :)

Kram H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: