10 januari 2013

Idag mjukstartade terminen i skolan med en liten lektion. Att sluta strax innan halv tio är ju ganska så trevligt :) Har jag förresten nämnt att mitt schema har efter lite ändringar gått från att vara supersämst till att vara niiiice? :D HELA våren kommer jag att vara ledig varje onsdag och gå 8.10-9.30 på torsdagar :))) De andra dagarna är inte direkt överdrivet jobbiga heller, och dessutom är troligen alla "svåra plugg-kurser" över utom en. Känns gött!

Resten av dagen spenderade jag i alla fall i stallet :) Fixat och donat med allt och lite till, ibland undrar man verkligen var tiden tar vägen! Vid lunch så trimmade jag och Pepsi lite i ridhuset och det var himla kul :D Pepsi kändes väldigt avslappnad men ändå arbetsvillig och med lite lagom framåtbjudning. Galoppen var lite kantig, men traven satt där den skulle för det mesta :D Bäst av allt var nog att hon var himla mjuk i sidorna faktiskt, har verkligen lärt mig hur jag ska få henne att släppa till vänster nu och det är grymt skönt. Summa kardemumma, ett riktigt bra pass helt enkelt! :))) En fräck outfit fick hon bära dessutom, men självklart missade jag att fota :( Jaja, det var nog inte sista gången hon gick med den matchningen i alla fall ;D

På eftermiddagen jobbade jag tillsammans med Cornelia som stallvärd. Ett himla bra upplägg är det på torsdagar den här terminen :) Vi har ingen teori eller så med några nybörjargrupper, utan det enda fasta är två upprop. Det betyder att det finns rätt mycket tid till att pyssla med sånt som behövs fixas, men som inte hör till de vanliga rutinerna. Idag blev det t.ex. lite frisering och datum-skrivande i "elevboken" :)

 Imorrn har vi sovmorgon (höhö) och sedan består skoldagen av två lektioner, lagooom jao!

Godnatt på er, kram H

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: