Lokal hoppning Katrineholm, 9 februari 2013

I lördags trotsade vi snövädret och tog oss till Katrineholms Ryttarförenings lokala hoppningar :) Aldrig varit där tidigare, men det var en fin anläggning (bäst var det stora ridhuset, 80 m långt!!) som jag gärna besöker igen! Trots att det snöat en del, och fortfarande snöade litegrann så gick det i alla fall väldigt bra att köra osv. Jag gillar vår fyrhjulsdrivna bil ;)  

Planen från början var att rida 1m/1,10 men med tanke på att vi inte riktigt fick till det i Nyköping förrförra helgen så körde vi på ett säkert kort, och bytte klasser till 90/1m. Hon blir väldigt spänd i nya ridhus till första klasen, och då har jag jättesvårt att komma åt henne, och hitta en lugn men energisk och rytmisk galopp. 

90 cm Clearround
Hon var som väntat väääldigt spänd när hon kom in, men ju fler hinder vi hoppade ju bättre blev det. När jag red sträckan mot hinder nummer 7 (lila oxern) så kände jag verkligen att nu, nu slappnar hon av och lyssnar och jag rider som jag ska! Den anridningen blev verkligen bra, tillbaka men med energi och jag kunde lätta de sista två sprången då vi låg helt rätt :D
I övrigt är jag nöjd med rundan, även om hon var spänd. Hon svarade ändå mycket bättre än i Nyköping och kändes gladare :) Dessutom kändes hindrena som små pluttar, hon tar ju inte direkt i :P
Resultatet blev 0 fel och CR :)

                       

100 cm, bed. två faser A:0/A:0
Till denna klassen var hon inte så glad på mig på framridningen/hoppningen. Den var endast i vänster varv (vårt svåra) så hon tyckte det var jobbigt. Inne på banan sen så släppte hon dock det :) Rundan blev lite ojämn, ett par superbra språng, ett katastrof och några helt ok! Åh, seriöst alltså 2:an. Min fina duktiga bästa tjej, kan inte förstå att hon klippte av OCH klarade hindret felfritt med mig heelt ur balans. Tappade fokus pga korsgaloppen i svängen och var verkligen säker på att hon skulle trampa om. Där är en stor skillnad mot förra tävlingen! Istället för att stanna så ställde hon verkligen upp och räddade upp det hela, så som hon brukar göra :) Bästis! Tur att jag skärpte till mig och hann med bra till nästa hinder, så att vi direkt fick ett bra språng och var back on track igen :)
Sjuan var lääääskig sa hon, alltid när det står saker på marken i oxrar blir hon skeptisk. Men med lite övertalning så tog vi oss över det också. Kombinationen visste jag skulle bli lång, men hon grejjade den också med lite påpushning och vi var i omhoppning :D Lite ökat tempo och lite minskade svängar och felfria språng gjorde att vi med lite tur lyckades knipa sistaplaceringen :))) Var 36 starter, 9 placerade och 13 dubbelnollor.
Så resultatet blev alltså 0+0 fel och en 9:e placering! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: