Trivs bra?

Har ni hört om s.k. trivselfläckar? För länge sedan läste jag nåt om det på en blogg, och för någon vecka sen när jag skulle hämta Pepsi i hagen reagerade jag på att det skymtade nåt fläckigt i pälsen under all lera. (Japp, hon rullar sig VARJE dag, haha). I alla fall så kom de fram tydligt när jag borstat henne, och ännu tydligare syntes det när vi var ute och betade i kvällssolen.
Vill ju såklart gärna tro att det är trivselfläckar, alltså fläckar som hon fått för att hon både mår bra psykiskt och har en god balans i mage osv. :) Men jag googlar och googlar och inga vettiga svar finns. Pepsi hade inga trivselfläckar alls innan  sommaren, de ploppade som sagt upp för ja, någon dryg vecka sedan kanske. Vad jag kan minnas har hon inte haft det någon gång tidigare heller. 
Vad tror ni, är det en slump att de tittat fram nu eller beror det på att hon trivs bättre? Fint som tusan är det i alla fall, oavsett :D

Och jag tror på trivselfläckar, såklart! Det gör väl alla med en häst som har sådana ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: