Today

Veckans sista 8-timmars-jobbdag är avklarad, woop woop! Var sjukt lugnt även idag på jobbet, vet inte riktigt var alla kunder försvann ;) Menmen, finns en del annat och pyssla med och det är skönt att slippa stressen lite :)

Efter jobbet idag åkte jag bilen direkt ut till stallet. I nuläget är Pepsi installad "som vanligt", med andra ord ungefär så som det kommer vara i höst sen. Hon går ute tillsammans med Layla och deras nya kompis Strass mellan ca 8-20 i en hage bredvid stallet, och sen sover hon inne på nätterna. Detta beror då på behandlingen, annars skulle hon ha gått i sommarhagen dygnet runt på bete. 
Så idag i alla fall så var det mockning, påspackning och lite annat som fixades först. Vi hjälptes åt att skura rent vattenkaret i hagen också innan jag hämtade in Pepsi som fick lite eftermiddagskäk. Borstade henne ordentligt och plockade bort alla nedrans styng-flugelarvs-ägg, så himla jobbiga!! Ryktborsten har sommarvila för tillfället, eftersom det skyddar lite mot flugor och insekter med fettig päls.
Sen var det dags för dagens höjdpunkt: mystur i solnedgången :) Plockade på hackamoret och skrittade en ganska lång tur bort mot Restad. Prövade lite nya vägar och hittade bra backar som ska användas till klättring så småningom :) Pepsi var pigg och glad, och det märks att hon mår bra och trivs. Hon svarar jättebra framåt för skänkeln, så det hoppas jag att hon behåller även när det blir mer än skritt sen :D

Resten av veckan jobbar jag alltså bara korta dagar, så hiiimla skönt! När jag har slutat imorrn blir det lunch med pappa och sen blir det shoppingtur ;) Måste säga att det verkligen är tråkigt att ha en anledning (köpt sin första häst) att shoppa massa hästgrejer, nooooot :P Får se vad som får följa med hem, lovar att visa såklart! På kvällen sen så ska jag ut till stallet och ta hand om Pepsi och rida Hollan. Pepsi tänkte jag ska få vila ryggen lite, så det blir kanske promenix :)

Nä, nu måste jag gå och lägga mig. Kram på er!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: