Recept, nutellamuffins

Förra veckan plockade jag fram bagaren inom mig, och testade nåt nytt. Det nya hette "Nutellamuffins" och eftersom de blev så himla goda (och uppskattade av mina lördagsfika-kompisar) så tänkte jag bjussa på receptet :) 

Ca 12-14 st

Ingredienser
125 g smör
2 dl strösocker
2 ägg
3 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
2/3 dl naturell yoghurt (matyoghurt går också bra)
1-2 dl hasselnötter
1/2 burk Nutella

Vispa det rumstempererade smöret mjukt tillsammans med sockret. Tillsätt äggen, ett i taget.
Blanda samman alla torra ingredienser och vispa dem klumpfria med hjälp av en ballongvisp. Rör i dem tillsammans med yoghurten. Blanda väl. Hacka hasselnötterna ganska grovt och ha sist i dem.

Ställ ut pappersformar på en plåt (gärna i en muffinsplåt så blir de sådär snyggt höga) och fördela smeten jämnt mellan formarna. Klicka i cirka en dessertsked med nutella i varje muffin. Blanda nutellan och muffinsmeten litegrann med hjälp av en tandpetare eller liknande. Grädda i 180 grader i cirka 20 minuter.

Färdiga!


Källa


Kommentarer
Postat av: Amanda

O jag ska baka, baka, baka, baka, baka hela natten lång! ;)

Svar: haha, gör't! ;D
// Hillevi

2013-04-02 @ 17:39:54
URL: http://amandajohannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: