Gårdagens ridpass

Som ni fick se förut så red jag och Pepsi på utebanan för första gången i år igår, och jäklarns vad underbart det var! Nyharvad bana (made by me ;)), strålande sol, grym häst och dessutom fotograf på plats. Kan det bi bättre?? Efter att inte ha suttit i dressyrsadeln på ja vet inte hur länge, så var trimsuget verkligen enormt! Gissa om jag blev lycklig när det visade sig att även Pepsi var på sitt bästa humör och kändes sjukt bra? :))) 

Det var verkligen ett super-ridpass! Känslan och framåtbjudningen som jag letat efter typ hela vintern fanns på plats och ja, kan inte beskriva riktigt med ord hur härligt det var. Och visst finns det mycket att jobba på, men med det här utgångsläget så känns ju allt bara sådär enkelt och roligt. Och det är precis som jag trott hela tiden, det är den där sista lilla framåtbjudningen och suget som saknats för att känslan ska infinna sig till 100 %. Att få komma ut var precis vad vi behövde! Hon var riktigt pigg och småbusade lite grann, men när jag bad henne var hon ändå på plats och använde energin helt rätt. Åååh världens finaste ♥

I alla fall så såg ridpasset ut som så att efter lite uppvärmning fortsatte vi med att enligt planen ta oss igenom lite programdelar. Om två veckor är det nämligen regional debut för vår del, LB:3 och LA:3 på Skärlunda blir det! Och eftersom vi inte ridit "ren dressyr" på väldigt länge så kändes det bra att checka av rörelserna lite. Det blev skänkelvikningar på halva diagonalerna, tiometersvolter, uppridningar i trav och galopp, ryggning, halvt igenom och halvvolt i förvänd galopp (gjorde hon hur bra som helst!!) och till och med en drös med bra galoppfattningar. Alltså ja, verkligen inget att klaga på! Om jag måste hitta nåt så är det att jag inte riktigt kan sitta ner i mellantraven, men det kommer när den får lite mer takt och jag lite mer magmuskler tror jag ;)

Så underbart motiverande med ett riktigt bra ridpass i ryggen! Vissa dagar, ja då stämmer bara allt helt enkelt. Imorgon ska Pepsi få belönas med en ordentlig uteritt, och sen på torsdag ska vi till Linda och dressyrträna :))) Riktigt taggad!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: