En kanonbra dag, kort och gott

Åh idag är jag lycklig, har varit en alldeles fullspäckad och superbra dag! Började morgonen med att ta mig till skolan för att skriva ett prov, som tog tio minuter och kändes plättlätt :) Därefter var det snabba puckar upp till stallet, på med transporten, rykta och linda Pepsi för att sedan lasta på och åka till Linda :D Dressyrträning stod som ni vet på schemat, och jäklarns vad vi fick kämpa idag! Men resultat ger det och bitvis var hon himla fin!! Eller egentligen var hon riktigt duktig och härlig hela tiden, och det enda som saknades var den sista lilla framåtbjudningen ibland. Men det beror troligen på att hon får jobba på rätt ordentligt, och jag är säker på att kvickheten och energin kommer att komma så fort hon blir starkare och jag skickligare på att stötta och hjälpa! Finns oändligt mycket att jobba på, men det som är kul är att det är väldigt stor skillnad bara från träning till träning :) Förutom "det vanliga" körde vi igenom lite programdelar, och kunde konstatera att det mesta funkar väldigt bra om man bortser från halterna. Så lite extratryck på dom blev det, och till slut gjorde hon dom faktiskt väldigt fint ett par gånger :D Bara jag får hjälp så att jag gör rätt så förstår hon väldigt snabbt vad jag försöker ändra på :) I alla fall, nog om träningen! 
Efter att jag skrittat av henne åkte vi hem till stallet igen, och där blev det en snabb avborstning och sen ut i hagen och mockning innan jag var tvungen att sticka tillbaka till skolan. Vi skulle dumt nog ha lite miniredovisning av vårt projektarbete kl 13 (vi är annars lediga från 9.30) men jag hann och det gick rätt bra :) När det var klart blev det lunch på donken innan jag åkte tillbaka till stallet för att vara stallvärd under eftermiddagen. När jag slutade kl. 18.30 fick jag äntligen tid för att plocka iordning på alla grejer och så sen träningen. Pepsi fick såklart också kvällsmockat, ny torv, ordentlig avborstning och massor av pussar :) Trots att det bara är tre dagar kommer jag sakna min plutt ♥ Får köpa med mig extra mycket hästgodis så blir hon glad ;)
Vid 20.30 kom jag från stallet ungefär och då mötte jag upp Amanda för att handla lite smått och gott inför morgondagen då vi åker emot GHS!! Är sjukligt taggad på både mässa och tävlingar :D Uppdateringen blir väl lite si och så, men ja. Ni märker väl :)

Kram H

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: