Varför och hur jag började rida

När jag var liten och innan jag började rida hade jag ingen som helst "koppling" till hästar och stallet. Ingen i min familj, eller släkt för den delen, har varit intresserad av ridsport direkt. Båda mina föräldrar var rätt häst-rädda så det var inte precis deras idé ;) 

Nej, idén kom från min kära vän Emma. Sen jag var 7 år har jag känt Emma, vi bor (och bodde även då) grannar och lekte väldigt mycket när vi var små. Johanna som också bor på samma gata var också med i "gänget".
Emma hade ridit på Skogslotten (en ridskola utanför Norrköping) sedan hon bara var 3-4 år, och nån gång var väl jag och Johanna med där. Sen bytte Emma ridskola till Hageby, och i samma veva blev jag och Johanna väldigt sugna på att hänga på. 
Även om mina föräldrar inte är hästvana så hade de inte något emot det vad jag kan minnas :) De ställer ju alltid upp, bästa ♥ Tidigare hade jag provat på en massa olika fritidssysselsättningar, men aldrig riktigt hittat något jag trivdes hundra med. 

Tjatade till mig ett par äkta plast-nybörjar-stövlar och hösten 2003, när jag precis fyllt 9 år, red jag min första ridlektion. Sedan dess har jag varit fast på Hageby ;) Intresset har nog gått lite upp och ner, men jag har inte funderat en sekund över att sluta. Och nu vet jag, att det är detta det är meningen att jag ska göra. Så jag har både Emma, Johanna, mamma och pappa att tacka för att får göra det jag älskar mest av allt på min fritid. Ett liv utan hästarna är så gått som heeeelt otänkbart. 



Detta var alltså ett "Sätt-rubriken-inlägg". Det är Sara som valt rubrik, så jag hoppas att du fått ut det du ville och även ni andra fått lite intressant läsning :) Vill du också sätta rubriker på mina inlägg? Det kan du göra HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: